Projekt förhoppningsvis lite roligare Viper

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Hej igen nu när det börjar dra ihop sig.
Som vanligt har man stora planer efter säsongen och tänker ta tag i det på sommaren. JO TJENA!
I alla fall så fungerar jag så. Men men, nu börjar kylan sakta men säkert leta sig hit och man börjar känna att det inte är långt borta till himmelriket!

Igår borrade jag lös bakpartiet på tunneln och måttade lite. Beställde sedan en bit bockad alu som skall användas som tunnelförlängning.

Inte mycket till intressant bild, men man måste ju bidra till att liva upp forumet inför vintern!

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
ser riktigt bra ut det där. Har problem med min wire pga styrhöjare så jag ska testa det du gjorde! Kör du fortfarande orginal wire på den höjningen? :)

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
ser riktigt bra ut det där. Har problem med min wire pga styrhöjare så jag ska testa det du gjorde! Kör du fortfarande orginal wire på den höjningen? :)
Tackar tackar! Nu står dock "bygget" väldigt still då jag varit totalt genomlat.
Jag kör originalwires med höjaren jag har nu (6" + biltema fatbarstyre). Dock är wiren till oljepumpen i kortaste laget vid max styrning till höger så det blir att beställa en wireförlängare till den. 5" skulle dock fungera utmärkt skulle jag tro, men då är ju biltemas styre lite lägre än viper original. Men 4" skall du klara dig LÄTT på alla gånger med originalstyre och originalwires.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tackar tackar! Nu står dock "bygget" väldigt still då jag varit totalt genomlat.
Jag kör originalwires med höjaren jag har nu (6" + biltema fatbarstyre). Dock är wiren till oljepumpen i kortaste laget vid max styrning till höger så det blir att beställa en wireförlängare till den. 5" skulle dock fungera utmärkt skulle jag tro, men då är ju biltemas styre lite lägre än viper original. Men 4" skall du klara dig LÄTT på alla gånger med originalstyre och originalwires.
Låter bra, då ska jag kolla upp det där fortast möjliga annars blir det att jag måste beställa ny wire till skotern :)

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Här har det inte hänt mycket på länge länge.. Det har ju varit svinkallt och jag har varit allmänt lat och inte känt något jätteskotersug... (ja jag måste ha varit väldigt sjuk).
Idag har jag placerat om bakre boggiefästet litegrann för att förhoppningsvis bli av med ett bekymmer den haft. Sen har jag kapat till tunnelförlängningen och nitat dit den, nu återstår bara att byta till längre kylarslangar, fästa "kylröret" ovanpå tunneln, rikta och nita dit bakre tunnelbiten (den är sjukt sjukt vinn).

Sen ska avgasportarna få sig en rengöring, hade lös en idag och har nog aldrig sett dyngigare.. totalt igengrodda av svart klet. Har dom kunnat röra sig det minsta blir jag ytterst förvånad.

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Ikväll blev det en snabbnitning av bakdelen. Nu är då den klar. Har klarlackat ett par järnrör som får agera kylarslang då den jag har är för kort som ni ser på bilden.

Jag blev hyffsat nöjd ändå, jag trodde det skulle se ut som skit, det är ju inte den mest seriösa förlängning men det var väl inte tanken heller, huvudsaken är att den fungerar!

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Blev ju bra ändå :)
Ser aningen roligare ut med mattan och drop bracketsen! Vill göra samma på våran :(
Du var har du för längd på den? :) Ser ut att vara lika lång som våran, men vet inte längden..

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Blev ju bra ändå :)
Ser aningen roligare ut med mattan och drop bracketsen! Vill göra samma på våran :(
Du var har du för längd på den? :) Ser ut att vara lika lång som våran, men vet inte längden..
Jo den är betydligt roligare! Dock så är den även betydligt vingligare på leden, men där är jag då sällan så det spelar ingen stor roll.
Den är 345cm.