Fick äntligen upp dem. Men dom var redan dragna max åt det håll jag ville flytta mot. Men men, får lösa det på annat vis.
Ikväll monterades även variatorkitet. Gatt dock först tvätta och blåsa bort ca 7-8kg remrester och annan skit från variatorerna. Bara att rengöra och byta till ny rem skulle nog ha kännts som ett variatorkit
Det blir iaf intressant att testa funktionen imorgon.
Nu till dagens problem: Kan verkligen förspänningen på främre dämparen påverka den bakre så vansinnigt.
När jag plockade ut boggien för att förlänga den så spände jag förspänningen på främre boggiefjädern en aning.
Kontrollstagen går i botten när jag sätter mig på skotern nu. Har det med främre dämparinställningen att göra eller att jag förlängde boggien?
Allt sitter ju monterat på samma sätt som innan förlängningen. Det enda som ändrats är ju som sagt fjäderspänningen en aning.
Tar man i och lyfter upp skotern bak så går inte kontrollstagen ut max heller, det gjorde dom förut.
Vaaaaad är fel? Jag går då bet.
Några bilder från kvällen:
Detta är nu max den kan "fjädra upp".
Måste även passa på att tacka Temab i Lycksele/tegsnäset för vänligt bemötande, tips och idéer samt utlåningen av variatoravdragare.