Okej, ja det blev då ändå inget samtal, var ute och körde en sväng idag och den funkar såpass bra som den är nu att det inte är värt 4-5 tusen för en ny dyna. Skall testa att göra en lite lägre kil. Den jag har gjort nu höjer ~13 cm längst bak, vilket gjorde den lite väl framåtlutad.Kan vara svårt att få tag i en bossdyna nu om inte de har i lager. Bossdynorna blev slutsålda i usa redan i november.
tar du bort rodsen så pm mig men testa att ställa in dom.Det har dock dykt upp ett litet intressant problem med kontrollstagen bakerst i boggien. Dessa vill snabbt bottna när man fjädrar ner boggien. Har dock inte kollat inställningsmöjligheter än, men i värsta fall så plockar jag bort dem
Hehe, jo jag insåg det sen Riktigt dåligt av mig att inte se det direkt, men den var för stum då. Nu är den justerad så jag är helnöjd.kontrollstagen SKA bottna när de kopplar boggin
Hehe, dom blir kvartar du bort rodsen så pm mig men testa att ställa in dom.
om du skruvar ut brickan högre upp mot vändhjulet så komma du få sämre skidtryck, betyder mer skidres
sen om du vänder på allt så att du gänga ner den så blir det bättre styrning.. men då plogar den som snön ist.
och du kan inte koppla ur dom helt. för då komma boggidämparen arbeta mkt och kan ta skada.
det du kan göra om du vill köra utan är att skaffa ballatremmar.. men jag skulle personligen nöta på med rodsen du redan har.
Nej det tycker jag inte, men jag hade ganska "snällt" material att stoppa med. Det var skumgummi från en gammal madrass vi hade i skoterpulkan.var de svårt att få till dynöverdraget snyggt sen efter att du stoppat upp de?
Sitter det inte ballataremmar som std på Viper. Jag har det på min. Är det eftermonterat?Hehe, dom blir kvar
Jo jag såg en på blocket som hade ett förlängningskit till salu. Han hade på en av sina bilder tagit bort stagen och ersatt med en ballatarem.
Ja det sitter standard på Vipern. Men han menar att killen hade tagit bort kontrollstagen i boggien och gjort en koppling med ballataremar bak i boggien.