Ritsem

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Jo runt påsk är väl snöröjningen inte helt kass,men den tiden vi far är det inte säkert att plogen har vaknat.:p

Yr.no har jag läst på,man får försöka hitta nått ställe som är med i deras system.(Sitas fanns med)
På yr.no finns Akka med, rätt bra för att veta ungefär hur det är på kalfjället, brukar stämma rätt bra
Triangulerar man prognoser för Sitas-Akka-Mannfjorden-Hellemobotn så får man en någorlunda uppfattning om vilket väder det blir Ritsem radie 150 km det kan bli sedan beror det på vindarna då det fort kan komma varma vindar från väster.

D

Draken

Har hört ryktesvägen att leden från ritsem via sitas är stängd för vidare färd mot kebnekaise.
Ligger det något i det ryktet?

Alltså att dalen från ritsemhållet mot kebnekaise skulle vara stängd.

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
besökte ritsem i helgen
finfint före, 2 dec mjukt fluff ovanpå ett mer packat lager
för mig med en kort maskin var det perfekt, det gick att ta sig dit man vill och sen går det att lägga omkull den djupt när man ville det

i en del svackor var det mycket mer fluff
som sagt kanonfint. Sen var ju vädret kalas oxo

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Nån som varit upp nyligt ?? Jag far upp på torsdag igen, hoppas på bra före.. !
jag kom därifrån i söndags efter att varit där sedan tisdags, vi hade kanonväder några dagar :)
hårt före nästan överallt, skotrar vela gå varm, de kom nysnö c.a 1dm ena natten men hittade även nått ställe där de kommit rätt mkt de var på över 1000möh, i söndags var det REJÄL snöstorm så kan ha kommit en hel del då, sedan dess vet ja ej,
29/4 åker ja upp igen :)

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
hehe, okej...
Ja men hoppas de finns lite lösare snö iaf, var upp under påsken och då var de rätt ok före..

Om inte annat får man väl dra några feta klättringar om de är stenhårt överallt.. : )

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
hehe, okej...
Ja men hoppas de finns lite lösare snö iaf, var upp under påsken och då var de rätt ok före..

Om inte annat får man väl dra några feta klättringar om de är stenhårt överallt.. : )
ja klättra går det då verkligen å göra, tills man blir rädd :p

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Nja, renga varje dag där uppe..
Snö finns de i massor men genomslag överallt, hoppas de fryser på snart..

3-4dm vatten på dämmningen efter leden.. Hahha, summiten fick arbeta med bränsle kälken bakom.. : )

Men bara de får frysa på nu så kommer det att bli bra före till 1 maj skulle jag tro..

D

Draken

När är det där? Förra veckan? :-/

Får satan hoppas det fryser på lite grann,jag vill inte ha genomslagsföre!!

Sol och +10 på dagarna och -10 om natten vore fint.

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
När är det där? Förra veckan? :-/

Får satan hoppas det fryser på lite grann,jag vill inte ha genomslagsföre!!

Sol och +10 på dagarna och -10 om natten vore fint.

ska upp imorgon så kan väl inte säga annat än att jag hoppas din önskan slår in.

D

Draken

Då klubbar vi genom det förslaget då! :cool:

Åker dit på onsdag och hem söndag.

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Ja då är vi en till som hoppas på kallare nätter, åker själv dit på onsdag å stannar mest troligt till söndag :)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Ser ju ändå rätt ok ut. Igår natt iaf. Åker själv upp imorgon dock för att dra omkring på pulkan. Men det gör ju inte allt för mkt om vädret blir toppen.