Ritsem

D

Draken

Måste nog längre upp än sitas nu.

När jag åkte hem därifrån 3 maj så var det blött i sitas och vad jag har sett så har det inte varit minus där sen dess. :(

Det går nog köra,men det lär vara blött.

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Bom? Finns det kvar någon bom,är inte den sågad i bitar? :D

Kanske var någon av alla dessa assaulter som stod övergiven vid vändplattan där alla lastar av och på efter sitasvägen när vi kom ner och skulle lasta våra ekipage.
ja de kanske den är, bruka bara kalla de bommen men menar jo där alla lastar av sina skotrar var plogningen slutar,
min stod där varenda natt,(förutom en då den stod ute på Auta i vattnet :p) vi lämnade dem där när vi sov i Ritsem, fast vi bodde inte på campingen, vi bodde i lilla stugbyn lite nedanför Ritsemcampen..

D

Draken

ja de kanske den är, bruka bara kalla de bommen men menar jo där alla lastar av sina skotrar var plogningen slutar,
min stod där varenda natt,(förutom en då den stod ute på Auta i vattnet :p) vi lämnade dem där när vi sov i Ritsem, fast vi bodde inte på campingen, vi bodde i lilla stugbyn lite nedanför Ritsemcampen..
Okej,ja det stod nån assault där och nån crossfire med spräckt huv vill jag minnas..

Nån satte upp en bom efter sitasvägen men det var någon annan som inte gillade det och sågade upp den i små stumpar. :rock:

Ev blir det sista turen i helgen,men jag ska isåfall till gränsen ovanför vuogga.

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
jaja har inte varit i sällskap me ngn crossfire, de är bom där nu, vägen e plogad så då tar man bil upp till sitas, tur vi har nyckel :)

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Liten rapport,
var där uppe i helgen, börja me pratet om bommen, det är en riktigt ordentlig grind där nu me kameraövervakning,
fast den stod öppen.
KANON väder hela helgen, sol inte ett moln på himmelen, vindstilla 15-20grader varmt :D
Föret var riktigt bra, i Ritsem går de inte å köra snöfritt, men bila upp till Sitas sedan är de full vinter uppe på fjällen, är tinat lite på vissa ställen, Lithijokka somvi körde över höll på öppna sig, rann mycket vatten efter den, högre upp på fjällen var de kanonföre, lite genomslag på vissa ställen men inge problem, sjöarna vi var på snön håller å gå på å för skoter så helt underbar helg blev det Igen :D
Blev även lite fisk också :)
Tyvärr var de mest troligt sista turen för mig för i år dåjag nog inte hinner mera :(