Ritsem

D

Draken

Senaste prognosen nu kl23 ser rätt bra ut,hoppas den stämmer!!

Åker om 4.5tim,dags att krypa ner i lopplådan några timmar nu!:p

D

Draken

Jag hoppas att solen kommer lysa och att det inte är alltför blött!! :)

Tälta lät tufft!

Nu bär det av!

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
enligt prognosen ser det lovande ut sol å varmt ända till lördag, hoppas det slår in,hoppas även på lite kallgrader nattetid,
om några timmar bär de iväg för mig å :)

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
tillbaka en dag tidigare, förbannade pulka om man nu ska klaga. Över 20 grader på fjället, vindstilla och klarblå himmel 1'a dagen, 2'a dagen började lite sämre men slutade lika bra, 3'e dagen blev aldrig av pga pulkan.

Blir en sväng nästa år också. Sjukt bra före när man kom lite högre upp.

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Hemma igen,sol å vindstilla onsdag, till söndag förutom lite mulet ena förmiddagen tro de var fredag, natten till söndag regnade detmen klarnade upp igen på f.m
helt sjukt lyckat väder måste man då säga. :)
Föret var riktigt bra, lite genomslag men ändå inte farligt å högre upp mot Sitas å uppåt var det sjukt bra före lite löst så man fick kylning å man ändå kunde klättra typ överallt
en del vatten på Auta sjön, där ja fastnade på nå klantigt sätt, vatten upp till sadeln, sent på kvällen å inga draglinor, blev bärgning dagen efter, råka även dra sönder frontbågen :p annars gick Assaulten bra, tog inte alls farligt me bränsle heller, lite drygt 3l/milen å då var de en del klättringar och lek också, tycker ja man får vara nöjd med...

D

Draken

HELT SJUKT BRA VÄDER!!!
Grymt bra valborgshelg!! :rock:

Passerade autajaure både på dit och hemvägen men jag märkte aldrig att det var så där mycket vatten. :hmmmm2:
Såg rätt många assaulter från ritsem och upp runt sitas så nån av dom var säkert din.

Sen blev vi omkörd av mercan på bilden här ovan med en assault på släp när vi körde hem idag.
Tyckte jag kände igen bilen från tråden här. :cool:

Kanske slänger in någon bild när jag tankat över dom i datorn...

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Ja de är väl inte omöjligt blev några vändor däremellan,ja var i sällskap me en vit nytro å en röd venture, "DRAKEN" de var i en vik där de var lite djupare, var väl därför ja fastnade sådär blev lite överraskad, på nästan resten av sjön så gick de ju å stanna å sen gasa därifrån, fast de fanns även öppna vaka på några ställen där på Auta å..

D

Draken

Inget större fel på varesig vädret eller fisket. :p

Osäker om jag såg någon assault med någon venture,men med vita nytro:s,iq:s och revar av olika slag såg jag iallafall.

loffe

Välkänd medlem
3 mar 2008
332
0
16
ume
Kom hem igår efter att ha varit där uppe och dragit helvetes mycket fisk. Bra väder och föret har varit kanon (dock hållt mig mest på magasinet tyvärr).
Blev ju en hel del förbuds områden där uppe idag iaf på norr sidan av magasinet. Stod nån lapp inne i affärn men eftersom det inte berörde oss då vi skulle hinna hem innana så läste jag inte så noga.

Längtar bara mer och mer till nästa år.

D

Draken

Ojdå,jaja tur i oturen att dom skar nu när säsongen är över och inte i mars.

Det var en assault och nån större lynx på släpet,en st600 eller nå sånt.

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Var nog brorsan och dom, dom for upp i tordags och hem på söndag..
2 assaulter skar !! ena hade gått typ 50 mil, den andra 250..
Ja de måste varit dem ja träffa uppe vid bommen efter sitas vägen, när ja kom bogserandes på min assault, dem fråga just om min skurit också, för dem hade 2st skurit,
fast min hade varit sänkt å hade fullt i vatten i bensinen.. :p
men nu går den igen :)

D

Draken

Bom? Finns det kvar någon bom,är inte den sågad i bitar? :D

Kanske var någon av alla dessa assaulter som stod övergiven vid vändplattan där alla lastar av och på efter sitasvägen när vi kom ner och skulle lasta våra ekipage.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Ja de måste varit dem ja träffa uppe vid bommen efter sitas vägen, när ja kom bogserandes på min assault, dem fråga just om min skurit också, för dem hade 2st skurit,
fast min hade varit sänkt å hade fullt i vatten i bensinen.. :p
men nu går den igen :)
Haha, jo dom sa att dom hade mött en assault som varit på tvätt.. : )