Hej alla älskade skotervänner!
Vår internetleverantör i Umeå verkar fortsatt ha lev. problem mellan Telia och vår anslutning, dock verkar inte alla drabbas av detta vilket gör det hela lite svårare.
Vi har i dagsläget en anslutninghastighet på 1gb/s (dock är anslutningen till Snowmobile.se begränsad till ca 90mbit/s).
Om du är drabbad av att hemsidan/forumet är extremt segt vill jag ha din hjälp att upplysa leverantören om detta som i dagsläget ej tycker att vi har några problem.
Är du drabbad gör följande (denna guide gäller Windows 7):
1. Se till att du ej har något program som skickar/tar emot trafik samtidigt och begränsar din anslutning.
2. Klicka på
startknappen nere till vänster på skärmen.
3. Skriv
cmd i sökrutan och tryck på
Enter
4. Nu ska en svart ruta öppna sig på skärmen.
5. Skriv följande kommando
tracert -h 99 89.160.50.161 och tryck på
Enter
6. Nu kommer "sökvägen" till vår server att visa sig i en lista (tar ett tag).
7.
Högerklicka i den svarta rutan och välj
Markera, dra sedan ut en markering över all text och tryck på
Enter
8. Öppna ett nytt email/pm och klistra in texten genom att trycka
CTRL+V och skicka ett mail till
jimmy{snabela}snowmobile.se.
Tack för hjälpen!!
Ett exempel på hur det kan se ut:
Visa bifogad bild 8220