Segt forum

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
samma här dan efter jag skrev sist här så blev de segt.. innan hade de flytit på så fint i flera veckor utan att va segt.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi kommer att flytta forumet till Telia snart och då kommer problemen troligen försvinna.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Det har inte å göra med att det är väldigt mycket tryck på forumet nu? För under mornar fungerar det bättre.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Nej det tror jag inte, jag gissar på att det har att göra med strulet mellan telia och andra leverantörer.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag gissar att ni som har segt kör Telia, jag försökte från min Ipad och det gick såååå segt på Telia.

Felanmäl!

E

ejwbegysv

Hej!

Detta är ett problem mellan telia och Bredband2 (vår nuvarande leverantör) och det innebär att vissa kunder som kör telia får ta en "omväg" runta halva jordklotet för att ta sig till vår server. Vi felanmäler detta varje gång men det är vad jag har förstått en strid mellan dessa två leverantörer...

En gigabitanslutning via bredband2 kostar ca 4500kr+moms/månad och samma hastighet via telia ca 45 000kr+moms/månad... Så ni kanske förstår att vi valde bredband2 initialt.. I och med flytten till Sthlm inom kort så kan vi välja en ny leverantör och denna gång blir det inte bredband2.

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hej!

Detta är ett problem mellan telia och Bredband2 (vår nuvarande leverantör) och det innebär att vissa kunder som kör telia får ta en "omväg" runta halva jordklotet för att ta sig till vår server. Vi felanmäler detta varje gång men det är vad jag har förstått en strid mellan dessa två leverantörer...

En gigabitanslutning via bredband2 kostar ca 4500kr+moms/månad och samma hastighet via telia ca 45 000kr+moms/månad... Så ni kanske förstår att vi valde bredband2 initialt.. I och med flytten till Sthlm inom kort så kan vi välja en ny leverantör och denna gång blir det inte bredband2.
Om ni kan så kolla upp den nya också om det finns nån info, vet att fler ISPer iaf tidigare grälat med Telia där man som följd strypt peeringen mellan varandra osv... Vet dock inte hur det är idag men Bahnhof t.ex hade samma problem för nått år även om det bör vara utrett idag...

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Jag har bredbandsbolaget och hastigheten påminner mig om gamla modem innan bredband uppfanns.
fast ibland så går det hyffsat fort

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Idag har det varit olidligt långsamt. Snart åker skiten ut.

Spelar det någon roll om det är gigabitanslutning när det är svarstiderna som är urusla? Skulle säkert funka bättre på en 100mbit lina hos telia.