Kompisen körde sin nya Freeride 137" idag för första gången. Förmiddagen på leden och eftermiddagen i skogen. Ca 11 mil, inga problem med remmen.
Ska man köra lössnö med ledskoter måste den anpassas för det,så dreva om ändra variator kalibering linjera mm,är ni fortfarande inte nöjd så köp en maskin som är anpassad för användningsområdet eller byt hobby,less på allt gnäll,det är ingen annans fel att DU köpt fel utrustning för ändamålet.
freeride 137 renegade bcx är förlängda ledskotrar och det är dom som har problem,min summit kommer inte hålla om jag kör crossbana då behöver man en rs.Freeride är ju ingen ledskoter och det verkar vara den enda skoter med problem.
Eller vilken skoter menar du?
"För vissa förare räcker det inte med att bara köra utanför leden. De vill testa sina gränser och göra det med stil. Det är där Freeride-modellen kommer in i bilden."Ska man köra lössnö med ledskoter måste den anpassas för det,så dreva om ändra variator kalibering linjera mm,är ni fortfarande inte nöjd så köp en maskin som är anpassad för användningsområdet eller byt hobby,less på allt gnäll,det är ingen annans fel att DU köpt fel utrustning för ändamålet.
Ledboggie=ledskoter"För vissa förare räcker det inte med att bara köra utanför leden. De vill testa sina gränser och göra det med stil. Det är där Freeride-modellen kommer in i bilden."
http://ski-doo.brpscandinavia.com/sv/skotrar/freeride.html
Läs på lite innan du yttrar dig.
Vad säger ÅF åt dig? Har dom någon lösning? Jag menar du tar dig ett par mil på en rem nånting är ju allvarligt tokigt på din maskin. Hoppas dom fixar det åt dig.Leroy: Tycker du helt seriöst att det är ok det som diskuteras i denna tråd? En ny maskin som min som äter rem på både led och i lössnö? Jag tycker det är helt oacceptabelt och det hoppas jag alla andra tycker om sina fr som käkar rem.
Det kan ju inte vara så att man måste köpa EN skoter för att kunnaSka man köra lössnö med ledskoter måste den anpassas för det,så dreva om ändra variator kalibering linjera mm,är ni fortfarande inte nöjd så köp en maskin som är anpassad för användningsområdet eller byt hobby,less på allt gnäll,det är ingen annans fel att DU köpt fel utrustning för ändamålet.
Hade nog gärna sett att du kollar linjering (ska vara 39.4mm i spec)Leroy: Tycker du helt seriöst att det är ok det som diskuteras i denna tråd? En ny maskin som min som äter rem på både led och i lössnö? Jag tycker det är helt oacceptabelt och det hoppas jag alla andra tycker om sina fr som käkar rem.
ok ja då är du engagerad,vad kör du för drevning 23-45=1,95 prova kring 2,2,Jag har 441ramper och 160-350 fjäder, meshat alla öppningar (för att utesluta snö teorin...) sänk motorstödet till 0mm för att testa. Har dock inte hunnit prova ordentligt än om det gör någon skillnad. Det jag härnäst tänkte ge mig in på är drevning, mest troligt 21/49. Jag skulle kalla mig själv rätt så engagerad med dessa ändringar på en ny skoter som är körd med 3 ggr. (!)
Nej skiter tyvärr inte pengar,så här har jag gjort,summit 146 med fox dämpare fram, blade skidorDet kan ju inte vara så att man måste köpa EN skoter för att kunna
köra några mil på led , EN TILL för att få svänga av leden och leka i skogen,
EN TILL för att ta sig uppför en pudersluttning , eller skiter du pengar och
har fjorton nya skotrar i garaget ???
En gammskoter är ju visserligen underlägsen i komfort och prestanda
men den tål ju att användas på olika sätt och det borde en ny också göra .