I typ 2 meter puder fungerade Blade perfekt, men på tok för tungkörda för min smak när det var mer vindpiskat puder.Därimot tycker jag inte om skidorna. Tycker dom är "lömska". Nån som har satt på några andra skidor och kan rekomendera?
Har också tänkt testa s36-framvagnen på min FR 154" med FR-dämparna. Var det några problem att borra nya hål för dämparna? Vet du vad det blev för cc mellan nya/gamla hålen? Får för mig att den blir lite tung på nosen om man gör som Leafo och sätter dem i org hålen.Jag har oxå satt på 36" framvagn på min FR 154". Grymt nöjd. Borrade dock om hålen för dämparna längre ner och det funkar klockrent. Därimot tycker jag inte om skidorna. Tycker dom är "lömska". Nån som har satt på några andra skidor och kan rekomendera?
Gashäng! Jag har en summit -14. När jag var ute sist fick jag gashäng, slog av maskin men spjällen satt fast!!!! Vire och övrigt var löst och ledigt men spjällen satt stumt på nästan fullgas. Rätt som det var for de tillbaks... Fler som upplevt detta? Åtgärd? Känns sådär att det kaske kan hända....
Första jag hört om som haft det problemet. Läskigt!Gashäng! Jag har en summit -14. När jag var ute sist fick jag gashäng, slog av maskin men spjällen satt fast!!!! Vire och övrigt var löst och ledigt men spjällen satt stumt på nästan fullgas. Rätt som det var for de tillbaks... Fler som upplevt detta? Åtgärd? Känns sådär att det kaske kan hända....
Vet inte vad cc var men det finns ett liter hål borrat längre ner på armen. Jag borrade rakt igenom där och brickade ut för muttern då den tar i svetsen lite. Det är inga problem att borra. Går att korta dämparna oxå men då måste man göra om dom igen om man vill ha tillbaka orginal framvagnen, vilket inte är nåt problem om man känner nån som pysslar med dämpare.Har också tänkt testa s36-framvagnen på min FR 154" med FR-dämparna. Var det några problem att borra nya hål för dämparna? Vet du vad det blev för cc mellan nya/gamla hålen? Får för mig att den blir lite tung på nosen om man gör som Leafo och sätter dem i org hålen.
Jag kör med SPI, mest för att få dit matlådan (slängde dock på hela systemet). Gillar den för att den inte låter mer än original förren man gasar ur ordentligt. Även då låter den inte speciellt mycket mer, det är mest karaktären/pitchen på ljudet som skiljer sig.Någon som bytt slutburk på sin.. Orginal är ju så jäkla stor och tung! Inser att man inte lär öka prestandan då den lär vara rätt ordentligt räknad på både db och effekt men finns det nått bra alternativ, lätt och ganska tyst??
Gashäng! Jag har en summit -14. När jag var ute sist fick jag gashäng, slog av maskin men spjällen satt fast!!!! Vire och övrigt var löst och ledigt men spjällen satt stumt på nästan fullgas. Rätt som det var for de tillbaks... Fler som upplevt detta? Åtgärd? Känns sådär att det kaske kan hända....
Har också läst om detta på D.T, kommer garanterat en uppdatering el likn från brp.Står några rader på Lynx Talk om hänggas.
Det som står där handlar inte om spjällen som hänger sig utan det är något annat som händer med motorn som inte beror på det mekaniska men ingen vet vad det är!
Gasen fastnar på 5500rpm och håller kvar där några sekunder. Flera Ski-Doos är kraschade pga detta redan. Finns mer på Dootalk om det också.
Min -14 har detta problem.
Som det så ofta är, gasen är ens bäste vän.men braapade bort det bara
Ok! Tack så mycket för infon. Jag hade ingen lust att korta dämparen utifall jag vill byta tbx till original framvagnen framåt vårkanten. Tackar och bockar...Vet inte vad cc var men det finns ett liter hål borrat längre ner på armen. Jag borrade rakt igenom där och brickade ut för muttern då den tar i svetsen lite. Det är inga problem att borra. Går att korta dämparna oxå men då måste man göra om dom igen om man vill ha tillbaka orginal framvagnen, vilket inte är nåt problem om man känner nån som pysslar med dämpare.
Det nya hålets botten ska vara jäms med det befintliga lilla hålets botten. borrar du rakt igenom där tar det i svättsen men borrar du med mm precision så tar det inte i någon stanns =)Ok! Tack så mycket för infon. Jag hade ingen lust att korta dämparen utifall jag vill byta tbx till original framvagnen framåt vårkanten. Tackar och bockar...
Och dom kullederna kostar 900:- styck, fick byta en förra året.Är inte att rekomendera att köra utan att borra om hålen pga det är dämparen som ska stoppa utfjädringen. Med s36 och freeriden dämpare tar det stopp i kulleden på övre a-armen istället.
Kortar du dämparna så tappar du fjädringsväg så den inte kan fjädra ihop lika långt.
Igentligen är det väl som du säger att man ska borra så att underkant på nya hålet är underkant på lilla hålet. Men bryr man sig inte om nån mm hit eller dit och har en bricka till övers så funkar det att borra rakt igenom . Skulle nog inte korta dämparna jag heller.Det nya hålets botten ska vara jäms med det befintliga lilla hålets botten. borrar du rakt igenom där tar det i svättsen men borrar du med mm precision så tar det inte i någon stanns =)
Är inte att rekomendera att köra utan att borra om hålen pga det är dämparen som ska stoppa utfjädringen. Med s36 och freeriden dämpare tar det stopp i kulleden på övre a-armen istället.
Kortar du dämparna så tappar du fjädringsväg så den inte kan fjädra ihop lika långt.
Skicka ett PM om någon är intresserad att köpa min s36 framvagn med färdig borrade hål för freeride dämparna. Har kört en säsong med den på min förra
Freeriden 12