Skotrar och lögner!

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag kände en kille som hade en MXZ SDI 600 -07, så hade han bestyckat den så den hade 130 hp... när jag frågade vars förgasarna satt på en SDI så sa han "Men vafan vet du inte ens vart dom sitter?! Jag kunde inte svara :(

Vet ni vars dom sitter? ;)

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Jag kände en kille som hade en MXZ SDI 600 -07, så hade han bestyckat den så den hade 130 hp... när jag frågade vars förgasarna satt på en SDI så sa han "Men vafan vet du inte ens vart dom sitter?! Jag kunde inte svara :(

Vet ni vars dom sitter? ;)
haha tråden är verkligen underhållande ibland :D

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Piggar upp tråden ! :) En vän till mig som har kört skoter iaf sen han var 13? en annan "vän" säger att han är mycket bättre än han på att köra och han kan allt mycket bättre.. den "vännen" tror jag bara har kört 1 gång utan sina föräldrar :D

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Kan liva upp lite till jag med.

Då jag arbetade åt Arctic Cat här i stan så fick vi in en 14 årig praktikant ett par veckor. Vars fader för övrigt ägde ställen som (på den tiden) sålde ski-doo. Så vi kallade han för spionen.

En dag så blev det en hel del skoterprat mellan mig och spionen. Då visade det sig att spionen minsan tävlade i skotercross.

- Jaha, frågade jag. Vad kör du för maskin (notera att han är 14 år)
- Rev summit 800, svarar han glatt.
- Jasså? DU kör mountain i skotercross, häftigt
- Jo, det är lite jobbigt i kurvorna, men på raksträckorna har dom andra inte en chans.
(och nu hör saken till att jag inte är så insatt i skotercross, så mitt följande uttalande kan ha varit fel, men here it goes):
- Jasså, så du tävlar med en 800 fast du bara är 14 år? Det får man väll inte ens göra? Och dessutom har du valt en mountainmaskin för crosskörnig
- Jo, men det blir lite speciella regler för mig då min pappa äger ski-doo i stan.

ja, det var väll vad jag hade... kan säg att vi hade MYCKET roliga veckor åt våran, såkallade, spion.

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
en från byn såg inte vägen och hoppade över den med en viking, precis då kommer det en plogbil så han touchar bara taket på plogbilen med vikingen så allt gick ju bra.

en annan från byn har en grizzly med helikoptermotor :) minns inte hur många hästar men hårt gick den tydligen.

Vi fråga oftast om han bruka flyga men då fick vi stryk:D

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
HAHA, vilken lögnare :evil:
fan måste vara det bästa jag har hört !!
har haft en phazer mtx och körde med polaren i björkliden, vi skulle upp till en sjö som är uppe i ett fjäll. Är ganska brant där, så jag drog full plugg och kom upp med lite skrå, medans polaren som väger 120 pannor och kör commander och när jag är uppe på toppen och tittar ner så ser man polaren fiskör sittandes och kör kanske i 50-60 km/h utan problem uppför backen. då blir man bara sne !

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
Vi var fyra stycken som var ute och åkte mycket förr i tiden, jag på en xc 600 en vmx 500 en xc 500 och en srv..

Killen med srvn kom ju alltid efter, vi fick jämt vänta. Denna dag åkte vi och som vanligt kom vi så långt att vi stannade och väntade, efter ca 15 minuter kommer killen till oss..."Fan en overall åkte in i boggien och fastna helt, jag hittade en kniv på sidan om leden och la skotern på sidan och skar bort overallen"

hahah han hade en ursäkt varje gång vi åkte! Vi hade ju åkt samma led, såg varken en overall eller kniv :)
men va fan det är ju sånna människor man vill åka med, man har ju aldrig tråkigt !

Skoterbus

Medlem
18 okt 2010
14
0
1
Grymt kul att läsa!

Har en granne på 63år, som är en äkta myttoman, har dock inte hört något riktigt roligt som han sagt om skotrar.
men här är en iaf.
han fick snuten efter sig som körde sin polis skoter som inte finns i här i kommunen och iaf så var han tvungen att komma ifrån snuten, så han körde ut på isen (luleåälven) och drog på något så förbannat och sedan in i skogen.

Tror han själv körde något artic cat från mitten på 90-talet.

skulle kunna berätta mycket om den mannen, men dock handlar det inte om skotrar då.

freddeee

Välkänd medlem
7 mar 2010
280
0
16
Härnösand
Grymt kul att läsa!

Har en granne på 63år, som är en äkta myttoman, har dock inte hört något riktigt roligt som han sagt om skotrar.
men här är en iaf.
han fick snuten efter sig som körde sin polis skoter som inte finns i här i kommunen och iaf så var han tvungen att komma ifrån snuten, så han körde ut på isen (luleåälven) och drog på något så förbannat och sedan in i skogen.

Tror han själv körde något artic cat från mitten på 90-talet.

skulle kunna berätta mycket om den mannen, men dock handlar det inte om skotrar då.
hahahaha, lite komiskt att han är 63 år och mytar om snuthistorier med skotern... ;)

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
När jag gick i typ 8an så var det en kille i paralell? klass, och om jag inte minns fel så hade han frågat någon vart man kunde köpa gasres, samt att han hade bytt munstycke i kröken och att han någon gång hade kört så kolven smält. Detta var då med en 50cc moped :D

JohanWallin

Välkänd medlem
22 nov 2010
330
0
16
Bäschö !
vet av en som säger att han gjorde stoppie med skotern :) hehe
vet av en annan som kommer från bergsjö/gnarp som påstår att hans sxviper är igentligen en polisskoter det var de dom tillverkades för säger han!! heheh
haha vem då?

Kommer nämligen själv från bergsjö ;)

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
När jag gick i typ 8an så var det en kille i paralell? klass, och om jag inte minns fel så hade han frågat någon vart man kunde köpa gasres, samt att han hade bytt munstycke i kröken och att han någon gång hade kört så kolven smält. Detta var då med en 50cc moped :D
hahahhah jaaadu..

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
en bekant sa att han körde lössnö med sin yamaha
Det här var nog det roligaste hittills i den här tråden!

Jag gick i samma klass som en ganska speciell man i högstadiet jag med... Han hade minsann en tjej på 16 år som körde störstabästavärsta klassen i skotercross. Han hade ju även givetvis fått en, för att använda hans egna ord, "CP-trimmad" Arctic ZR 600 med cirka 7 miljoner hästar och skidres ända bort till Merkurius (ok, kanske en aning saltat, men ni förstår typen) av svärgubben. Jag såg aldrig hennes namn någonstans, och han var då aldrig ute och körde sin ZR... Inte ens den motivlackade värstingLynxen han hade på den tiden. Den Lynxen vet jag inte vad det skulle vara för modell, men efter att ha lockat ur honom en och annan halvsann beskrivning så verkade det vara något i stil med en GLS 3600..
Humor!

Fast å andra sidan så har ju jag filat ekrarna och bytt kardanförgasarsnöre på min cross så nu kan jag åka på bakhjulet i vardagsrumstaket om jag vill... Men det blir ju så fula märken så jag låter bli det.