stänklapp eller utan ??

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
tycker det är onödigt att ta bort stänklappen..sprutar bara snö på dom som är bakom åsså är det snyggare med lappen än utan..

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Många genialiska inlägg från diverse användare.
Får en att dra på smilbanden ordentligt.

Stänklappen ska sitta där, helst en lång släpande, borde vara lagstadgat.
Att det bara skulle spruta mer snö vid eventuell acceleration om man kör utan motför med var väl kanske årets miss. Här snackar vi inte bara liten skillnad utan enorm skillnad.

Att många tycker det ger ett häftigt utseende kan jag acceptera, men vi som kör skoter och inte bara "posar" tycker att det är, störande, fult, och kanske lite omoget till och med.

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna

Att det bara skulle spruta mer snö vid eventuell acceleration om man kör utan motför med var väl kanske årets miss. Här snackar vi inte bara liten skillnad utan enorm skillnad.

Att många tycker det ger ett häftigt utseende kan jag acceptera, men vi som kör skoter och inte bara "posar" tycker att det är, störande, fult, och kanske lite omoget till och med.
Word!

Lappen finns där av en anledning!

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur

Mycket bra skrivet!

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
jag kör med stänklapp.tror inte att det hadde sprutat mycket mer utan lappen heller men kan ju inte se vettigt ut på en lång skoter utan stänka.

jag tycker det yrar mycket mer snö bakom en skoter utan stänka än om det sitter en lapp där.spec i början på sessongen då det blir som mest snörök.

men tycker inte det är fult på något sätt på tex rev med bortplockad stänka.

nä fyfan låt folket plocka lös lapparna om dom vill,det river endå upp mer snö bakom en mountain så vad fan...

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Men jag undrar en sak.Varför sitter de stänklapp på en mountain?? dem ska ju gå i djupsnö så de har ju inget me kylning eller snösprut å göra...
eller??.....

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Man kör inte 100% djupsnö med en mountain, skyddar också mot eventuella mattjärn/kammar skall skickas i ögat på bakomvarande.

Samt att när man kör en MM efter led så behöver den få all snö den kan för att få kylning till både motor och slides.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Jag har kvar min eftersom den har en funktion. Sen ska man inte riktigt ta alla inlägg på den här sidan så serriöst det är ju oftast skrivet av 13-14 åringar som vill vara slednecks....eller hur? vilka håller med mig?
Haha! Var bara tvungen att skratta lite åt ditt inlägg, med tanke på ditt namn. :D

Men visst är det sant det du säger, många plockade ju även bort skärmarna på hjälmen när nån hade tagit bort den i slednecks

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
kan inte förstå hur ni tänker som säger att det inte stör någon annan om ni kör utan stänklapp? går ju för fan inte ligga bakom en skoter utan stänka, ser ju för fan inte ett skit. eller tex om man kör på en stor öppen yta å det blåser så flyger det ju en massa små ispärlor i fejset även om du ligger 100m bakom.

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Man kör inte 100% djupsnö med en mountain, skyddar också mot eventuella mattjärn/kammar skall skickas i ögat på bakomvarande.

Samt att när man kör en MM efter led så behöver den få all snö den kan för att få kylning till både motor och slides.
Men du ska inte köra en mountain på led egentligen eller hur.Dem är byggda för å köra i pudersnö så ledegenskaper är ju inget som tillverkarna prioriterar

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Haha! Var bara tvungen att skratta lite åt ditt inlägg, med tanke på ditt namn. :D

Men visst är det sant det du säger, många plockade ju även bort skärmarna på hjälmen när nån hade tagit bort den i slednecks
Haha jo ja vet men endå :D