stänklapp eller utan ??

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
97% av sveriges befolkning som kör en mountain kör på led...
Inte många som har bergsluttningarna på bakgården!
Dem är ju byggda för amerikanska förhållanden å tar inte hänsyn till hur vi kör i sverige å i usa där har dem som kör mountain offtast mycket snö å kör inte så mycket led.JA ja VET att man inte bara kan köra lössnö med en skoter men till 90% kan man ju de.Men ja tänkte bara eftersom tillverkarna tar inte hänsyn till ledegenskaper när dem bygger en lössnöskoter så .... men glöm de.

alexx

Välkänd medlem
1 dec 2007
116
1
6
Kiruna
de borde ju gå bättre i tung djup snön utan stänka för borde inte stänka stoppa snön som vill ut ur tunneln och göra de tyngre för mattan om de är väldigt tungt före vill säga.
själv är man rätt härdad då ja åker en hel del motocross och de känns att ligga bakom några stycken 450is på fulla varv kan ja lova. så är inte så rädd för lite snö flis;)

W

w3stman

orkar flytta på en stänklapp :S? har ju tillräckligt med puncha för att skotta över din betongräcer
haha, jo för din är säkert så mycket lättare nu när du lättat den ett ½ kilo.

Jag föredrar dock att ha utan. Tycker de ser brutalare ut, men jag har märkt själv att den inte får in så mycket snö som den ska under chassiet då jag sett att 80% av snön sprutar bakåt istället för uppåt då en polare körde skotern.

B

Biosteel

menade inte utan stänklappen .. bara om man jämför skotrarna sins emellan vet du ;)

B

Biosteel

njaa inte alls men den e fruktansvärt lätt kan jag lova :) och jämför man med en rx1 som fallet var så ere ju lite skillnad :)

B

Biosteel

jag har redan sopat om en rx1 och sen får ni ju säga vad ni vill om de :)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
jag har redan sopat om en rx1 och sen får ni ju säga vad ni vill om de :)
Bara 1, jag har sopat om flera:aetsch: samt också någon MachZ, men vad säger det för något egentligen?
Kanske att den ena vågar hålla ner lite mer under längre tid eller att den andra inte ens visste om att det var en tävling. ;)

Har det något med stänkan att göra?

Om du sedan verkligen lyckades köra ifrån någon med ett M5 chassi och en trimmad F7motor så måste jag ge dig en stor eloge. Grattis!