summit xm 2013

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Tyckte cp fotstegen var kvar.. min 11freeride rullade ner för fjället några gånger när det var brant och jag körde över ett gamalt spår eller att det fans ett hårt lager snö under pudret. Lägger du ner maskinerna på sida i garaget ser du vad jag menar. Poo kan du tipöa hur låångt som helst innan chassit lyfter mattan från underlaget. Freeride behöver du inte tippa mycket innan fenomenet uppstår. Xm med sin smala framvagn hänger sej vid hålkarna..
Och alla vet vad som händer när mattan tappar greppet i brant terräng.. nosen upp.. å rulla
Som freeriderrossi92 sa så kommer ju freeride med massa uppdateringar plus att den även får samma snögenomsläpp som summit -13 fotstegen. Är de lika breda tro?? isåfall är det jäkligt synd att den bara kommer i 146" till sverige annars vore den kanske väldigt vettig jämte min rmk .. sugen att prova men frågan är om de e någon ide..

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Någon som vet hur hög styrhöjaren är? Skulle behöva en lägre...
Anledningen till varför jag inte kan mäta själv är för att jag sitter 50mil ifrån skotern.

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Var ut och tog första riktiga vändan idag med 163:an, otroligt lätt att skrå köra med var min första reaktion. Kan nog bli en rolig vår/vinter.

A Dahlberg

Välkänd medlem
20 dec 2005
131
3
18
Örnsköldsvik
Vad åker ni med för skidor på era XM Summitar ?
Jag har mestadels kört med original men har bytt till SLP PP men har lite beslutsångest om jag ska byta tillbaka. SLP är mer aggressiv och styr betydligt bättre på led men känns mer nervös och skär mer vid skråkörning.

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Kör orginal än. Enda nackdelen är att bärigheten ibland inte riktigt duger till, men ibland är det bra också.

ProRmk77

Välkänd medlem
18 apr 2012
114
0
6
Gällivare
Kör en Freeride-12 med Ca pro XTX skidor. Kört SLP PP i ca 10år men är supernöjd med CA, flyter lika bra men mer lättsvängda

miccesolinas

Medlem
7 nov 2012
38
0
1
norrlands kusten
Vet någon vid vilket exakt varvtal begränsaren skall slå till på en 13 etec. Min xm har gått ur inkörnings läget och den har gått i taket ett par ggr men har inte haft koll eller inte hunnit se på räknaren vid vilket varvtal det är.

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Någon som vet hur hög styrhöjaren är? Skulle behöva en lägre...
Anledningen till varför jag inte kan mäta själv är för att jag sitter 50mil ifrån skotern.
5 tum har jag för mig

m@rke

Aktiv medlem
30 okt 2009
92
0
6
luleå
över 8000 rpm ska den inte varva. men dom har en bugg i programvaran som gör att den varnar alldeless för tidigt.
Vet någon vid vilket exakt varvtal begränsaren skall slå till på en 13 etec. Min xm har gått ur inkörnings läget och den har gått i taket ett par ggr men har inte haft koll eller inte hunnit se på räknaren vid vilket varvtal det är.

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Fått ihop tre dagars hyfsat tuff körning med DJ-kitet nu. Verkar vara melodin för mig iallafall...
Remmen håller i ihop, vilket den till 99% säkerhet inte skulle ha gjort med originalgrejerna.

Maskin är grym i övrigt.