Som rubriken lyder, tänker ni vacinera er mot "den nya influensan", jag var skeptisk till början men sen kom jag att tänka på att det inte vore så trevligt att ligga med feber en längre tid mitt i säsongen....:hmmmm2: Så hur ska ni göra?
Jo det är möjligt att jag inte ser allt för allvarligt på den här influensan men det blir nog att jag vaccinerar mig ändå, har snackat med några stycken som tagit sprutan och det enda de har varit besvärade av är att de har varit lite ömma i armen där dom stack. men det är väl väldigt individuellt hur kroppen reagerar... men jag går hellre med ont i armen i några dagar eller eventuellt åker på lite feber än att drabbas av svininfluensan!Ärligt talat Robin, om du är mest rädd för att få lite feber mitt i säsongen så har du nog inte insett allvaret med den här influensan..
Visst, vaccinet är inte riskfritt, men att chansa att man drabbas av lindrig influensa känns som en onödig risk.
Jag är skeptisk till vaccinet, det kan jag erkänna, men av två onda ting måste man välja, för jag inbillar mig inte att jag kommer klara mig helt ifrån svininfluensan.
Jo precis, det är väl på lång sikt man är lite skeptisk, för nu har det ju trots allt delats ut rätt många doser i sverige och jag har iaf inte hört nånting om några allvarligare biverkningar, eller? men det är ju som sagt på väldigt kort tid..För vanliga läkemedel tar det nästan 10 år för att komma ut på marknaden för dom testas så noggrant. Bieffekter kan ju komma efter nått år. Och det här vaccinet har dom kokat ihop på 6 mån om jag inte minns helt fel. Skulle vara trevligt om alla som tog vaccinet blev blinda efter 2 år.
Nja, jag har faktiskt inte bestämt mig än.. Är jäkligt skeptisk mot vaccinet men jag har inte bestämt mig än.
haha, ojdå. gick du inte och testade dig? Brukar du ha astmaproblem annars också eller fick du det nu bara sådär?
jag ska inte ta den,
hatar nålar + att vaccinet innehåll kvicksilver, vilket ja it vill ha min min kropp
däremot har ja reumatism, fick de då ja föddes
men ja äter inte fiskhörde att nån läkare sa att en dos vaccin innehåller lika mycket kvicksilver som den fisk medelsvensson äter på en vecka, sen om det stämmer är ju en annan sak..