Sv: Tänker ni vacinera er?
Fel, fel fel!
Denna influensa angriper ju uppenbarligen 80-talisterna allra hårdast, vilket är lite oroväckande. Dessutom så är det många utav de som blivit riktigt riktigt dåligt, eller t om strykit med som varit fullt friska tidigare.
Men ja, klart media har en stor inverkan på denna hysteri, men media har även samma funktion i andra riktningen, dvs att vaccinet är farligt.
ja hittills har en person gått bort i sverige av den. som de flesta andra här så måste jag nog hålla med om att det är mediahysteri. det finns säkert (läs absolut) andra saker/sjukdomar, influensor mm som gått förbi oss utan att vi vetat det men nu är media med. det här är väl som med usa:s månlandning 1969 som enligt mig är påhitt, lika allvarligt, det är media som får oss att tro på det och bli rädda.
sen att läkemedelsbolagen tjänar miljarde och åter miljarder på detta är en sak att ta i beräkning.
på 50-talet när polio var som värst i usa så kom det fram ett vaccin mot detta som gick ut på att vaccinera befolkning med ett vaccin innehållandes bla döda (?) poliobakterier för att förhindra detta, problemet med det här var att några av läkemedelsfabrikerna/producenterna slarvade med vaccinet och det ledde till att befolkningar blev vaccinerade med levande bakterier som ledde till massinsjuknanden i polio.
det jag skrivit här kan vara till viss del något fel, jag skriver det som jag kom ihåg det efter jag sett en dokumentär.
jag tror inte jag kommer ta vaccinet. men jag säger inget säkert då jag har anhöriga med astma och dyl som inte får komma i kontakt med det.
mvh fredric