nä det är 12 som dött...dock dog dom inte av influensan...men dom hade den, så att säga att det är orsaken till dödsorsaken tycker jag är lite väl magstark då det troligtvis inte är detJa igår var det 8 och 5 av vaccinet.
nä det är 12 som dött...dock dog dom inte av influensan...men dom hade den, så att säga att det är orsaken till dödsorsaken tycker jag är lite väl magstark då det troligtvis inte är detJa igår var det 8 och 5 av vaccinet.
INGEN har dött av det som är i sprutan! :stupid:Ja igår var det 8 och 5 av vaccinet.
Oj då,har du gjort obduktion på dessa patienter så du vet att det inte är dödsorsaken?!dock dog dom inte av influensan...men dom hade den, så att säga att det är orsaken till dödsorsaken tycker jag är lite väl magstark då det troligtvis inte är det
Ingen har dött av sprutan ? totalt har 5 st dött av sprutan, både nyheterna och lokala tidningen skrev om de, och har du nått att tillägga till det, så lär väll du vara nån typ av läkare som håller järnkoll på allt om grissjukan. Nu går det ju inte som sagt att lita fullt ut på tidningarna och nyheterna men vad kan vi annars få reda på det?INGEN har dött av det som är i sprutan! :stupid:
Oj då,har du gjort obduktion på dessa patienter så du vet att det inte är dödsorsaken?!
Så det är magstarkt av dom att säga att det är "orsaken till dödsorsaken" men för dig går det bra att hävda tvärtom trots att du inte vet?!
Ingen har dött av sprutan ? totalt har 5 st dött av sprutan, både nyheterna och lokala tidningen skrev om de, och har du nått att tillägga till det, så lär väll du vara nån typ av läkare som håller järnkoll på allt om grissjukan. Nu går det ju inte som sagt att lita fullt ut på tidningarna och nyheterna men vad kan vi annars få reda på det?
Ja du verkar inte fattat flugan, tv och tidningar har gjort ett JÄVLA jippo av detta för att tjäna pengar, klart dom hellre skriver om att folk dör i grissjukan än om gammla Britta som ramlat i trapphuset.Men snälla du tänk efter,du tror inte nyheter på tv och i tidningar skulle skrika ut det 24h om dygnet om det var sant! "Sverige injicerar sin befolkning med dödligt gift!"
Och nu säger du ju samma sak som Besten gjorde, är du också obdusent ?Folk har avlidit någon gång efter dom har blivit vaccinerade ja,men dom har inte dött av det som är i sprutan i alla fall!!
Och ingen har dött av svininfluensan heller med samma logik som du använder.INGEN har dött av det som är i sprutan! :stupid:
ExaktOch ingen har dött av svininfluensan heller med samma logik som du använder.
Låt oss ta samma exempel med en människa med hjärtfel igen. En människa som troligen hade kunnat leva länge tar vaccinet och det påfrestar kroppen så mycket att hjärtat ger upp. Alltså droppen som får bägaren att rinna över. Om samma person drabbas av influensan istället så löper denne större risk att dö på grund av att influensan drabbar hårdare. Men det är på samma sätt bara influensan i det här fallet också som är droppen som får bägaren att rinna över.
Vaccin fungerar i korthet så att man utsätter kroppen för en lightversion av viruset som inte är lika hälsovådlig men med liknande medicinska effekter och på det sättet så lär man immunförsvaret att försvara sig mot själva smittan. Detta belastar ju såklart immunförsvaret och kroppen i allmänhet vilket resulterar i att en person med svag kropp löper större risk att dö om denne blivit vaccinerad än om denne aldrig blivit utsatt för varken vaccin elller smitta.
Min poäng och slutsats av ovanstående blir då att om man ska påstå att vaccinet inte har dödat någon så måste samma logik appliceras även på viruset eftersom att de fungerar likadant.
Det har det inte gjort...inte alls hårdare än någon annan influensa.(av liknande typ)Dock ska det tilläggas att det slagit extremt hårt mot personer utan någon som helst medicinsk bakgrund, dvs fullt friska.
Jag kommer ta vaccinet.
Nja, är det så?Dock ska det tilläggas att det slagit extremt hårt mot personer utan någon som helst medicinsk bakgrund, dvs fullt friska.
Jag kommer ta vaccinet.
Nja, att media skulle ha blåst upp sprutans farlighet är helt enkelt inte sant. Snarare tvärtom. Att de har tigit om kritik mot sprutan överhuvudtaget....flera riktigt bra poänger och logiskt resonemang...
Precis, det står bara skit i dom ändå.För varje sådan här "kris" vi går igenom desto vettigare verkar det att aldrig läsa tidningen igen.