Tänker ni vaccinera er?

Tänker ni vacinera er?

  • Ja

    Röster: 28 30,8%
  • Nej

    Röster: 63 69,2%

  • Totalt antal som röstat
    91
  • Poll closed .

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Ja igår var det 8 och 5 av vaccinet.
nä det är 12 som dött...dock dog dom inte av influensan...men dom hade den, så att säga att det är orsaken till dödsorsaken tycker jag är lite väl magstark då det troligtvis inte är det
 
D

Draken

Ja igår var det 8 och 5 av vaccinet.
INGEN har dött av det som är i sprutan! :stupid:



dock dog dom inte av influensan...men dom hade den, så att säga att det är orsaken till dödsorsaken tycker jag är lite väl magstark då det troligtvis inte är det
Oj då,har du gjort obduktion på dessa patienter så du vet att det inte är dödsorsaken?!
Så det är magstarkt av dom att säga att det är "orsaken till dödsorsaken" men för dig går det bra att hävda tvärtom trots att du inte vet?!
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
INGEN har dött av det som är i sprutan! :stupid:





Oj då,har du gjort obduktion på dessa patienter så du vet att det inte är dödsorsaken?!
Så det är magstarkt av dom att säga att det är "orsaken till dödsorsaken" men för dig går det bra att hävda tvärtom trots att du inte vet?!
Ingen har dött av sprutan ? totalt har 5 st dött av sprutan, både nyheterna och lokala tidningen skrev om de, och har du nått att tillägga till det, så lär väll du vara nån typ av läkare som håller järnkoll på allt om grissjukan. Nu går det ju inte som sagt att lita fullt ut på tidningarna och nyheterna men vad kan vi annars få reda på det?
 
D

Deleted member 9532

Jag hade inte tänkt ta sprutan från början, men gjorde det i alla fall så slipper man problemen.

Först tjöt alla i skolan om den otroligt farliga sprutan.
Men när den är tagen gnäller alla satan om ont i armen, feber, yrsel osv från sprutan, men jag verkar ha klarat mig. Känner inte av någonting...
 
D

Draken

Ingen har dött av sprutan ? totalt har 5 st dött av sprutan, både nyheterna och lokala tidningen skrev om de, och har du nått att tillägga till det, så lär väll du vara nån typ av läkare som håller järnkoll på allt om grissjukan. Nu går det ju inte som sagt att lita fullt ut på tidningarna och nyheterna men vad kan vi annars få reda på det?

Men snälla du tänk efter,du tror inte nyheter på tv och i tidningar skulle skrika ut det 24h om dygnet om det var sant! "Sverige injicerar sin befolkning med dödligt gift!" :rolleyes:


Folk har avlidit någon gång efter dom har blivit vaccinerade ja,men dom har inte dött av det som är i sprutan i alla fall!!
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Men snälla du tänk efter,du tror inte nyheter på tv och i tidningar skulle skrika ut det 24h om dygnet om det var sant! "Sverige injicerar sin befolkning med dödligt gift!" :rolleyes:
Ja du verkar inte fattat flugan, tv och tidningar har gjort ett JÄVLA jippo av detta för att tjäna pengar, klart dom hellre skriver om att folk dör i grissjukan än om gammla Britta som ramlat i trapphuset.

Folk har avlidit någon gång efter dom har blivit vaccinerade ja,men dom har inte dött av det som är i sprutan i alla fall!!
Och nu säger du ju samma sak som Besten gjorde, är du också obdusent ?

Självklart går de inte lita på vare sig tv eller tidning, kanske är det bara 2-3st som dött i verklighet, eller så kan det vara många fler. Vore kul och höra en läkare som inte är köpt eller liknande.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
INGEN har dött av det som är i sprutan! :stupid:
Och ingen har dött av svininfluensan heller med samma logik som du använder.


Låt oss ta samma exempel med en människa med hjärtfel igen. En människa som troligen hade kunnat leva länge tar vaccinet och det påfrestar kroppen så mycket att hjärtat ger upp. Alltså droppen som får bägaren att rinna över. Om samma person drabbas av influensan istället så löper denne större risk att dö på grund av att influensan drabbar hårdare. Men det är på samma sätt bara influensan i det här fallet också som är droppen som får bägaren att rinna över.


Vaccin fungerar i korthet så att man utsätter kroppen för en lightversion av viruset som inte är lika hälsovådlig men med liknande medicinska effekter och på det sättet så lär man immunförsvaret att försvara sig mot själva smittan. Detta belastar ju såklart immunförsvaret och kroppen i allmänhet vilket resulterar i att en person med svag kropp löper större risk att dö om denne blivit vaccinerad än om denne aldrig blivit utsatt för varken vaccin elller smitta.

Min poäng och slutsats av ovanstående blir då att om man ska påstå att vaccinet inte har dödat någon så måste samma logik appliceras även på viruset eftersom att de fungerar likadant.
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Och ingen har dött av svininfluensan heller med samma logik som du använder.


Låt oss ta samma exempel med en människa med hjärtfel igen. En människa som troligen hade kunnat leva länge tar vaccinet och det påfrestar kroppen så mycket att hjärtat ger upp. Alltså droppen som får bägaren att rinna över. Om samma person drabbas av influensan istället så löper denne större risk att dö på grund av att influensan drabbar hårdare. Men det är på samma sätt bara influensan i det här fallet också som är droppen som får bägaren att rinna över.


Vaccin fungerar i korthet så att man utsätter kroppen för en lightversion av viruset som inte är lika hälsovådlig men med liknande medicinska effekter och på det sättet så lär man immunförsvaret att försvara sig mot själva smittan. Detta belastar ju såklart immunförsvaret och kroppen i allmänhet vilket resulterar i att en person med svag kropp löper större risk att dö om denne blivit vaccinerad än om denne aldrig blivit utsatt för varken vaccin elller smitta.

Min poäng och slutsats av ovanstående blir då att om man ska påstå att vaccinet inte har dödat någon så måste samma logik appliceras även på viruset eftersom att de fungerar likadant.
Exakt ;)
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Dock ska det tilläggas att det slagit extremt hårt mot personer utan någon som helst medicinsk bakgrund, dvs fullt friska.

Jag kommer ta vaccinet.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Vet inte om han lever fortfarande eller inte, men en man i 50års åldern här i byn (duved).
Ligger i resperator nere i köpenhamn pga av de dom säger "svinis".

Bakgrund = Rökare i c:a 40år.
Förvånad = NEJ!

Jag kommer ta sprutan pga har infektionsutlöst astma. Vill inte chansa.
 

Johannamelin

Välkänd medlem
10 feb 2009
134
0
6
Öövik
:hahaha:håller inte med på att det ska vara stor risk för de som är frisk,okej om du aldrig har vistats bland folk och aldrig dragit in dig baketrier så kanske du har dåligt imun-försvar.

de flesta som tog spruterna när man var mindre har ni kollat upp va det var i dom ?... tror inte ni skulle vilja veta vad det var i stelkrampsprutorna röda hund osvosv om ni är rädd för att dö mot den här sprutan!!!

Tog min spruta mot hepatit A och B ifjol innan de bar av till thailand och vad är det i dessa sprutor? det är bara dem som är rädd för sprutor som inte kommer ta det för vad finns det annars för anledning att låta bli !:eviltongue:

Det är en helt vanlig spruta och går på en minut att ta och du kan känna dig dåsig efteråt precis som de andra sprutor fungerar.

Det är MEDIA som blåst upp att det ska vara döden att ta sprutan:evil:

Tänk på de som har dåligt imun-försvar som små barn och ta sprutan.
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Dock ska det tilläggas att det slagit extremt hårt mot personer utan någon som helst medicinsk bakgrund, dvs fullt friska.

Jag kommer ta vaccinet.
Det har det inte gjort...inte alls hårdare än någon annan influensa.(av liknande typ)
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Dock ska det tilläggas att det slagit extremt hårt mot personer utan någon som helst medicinsk bakgrund, dvs fullt friska.

Jag kommer ta vaccinet.
Nja, är det så?
Slagit hårdare än säsongsinfluensan har det gjort. Men extremt hårt?

...flera riktigt bra poänger och logiskt resonemang...
Nja, att media skulle ha blåst upp sprutans farlighet är helt enkelt inte sant. Snarare tvärtom. Att de har tigit om kritik mot sprutan överhuvudtaget.
Jämfört med Tyskland där alltsedan Der spiegel avslöjade att tyska politiker skulle få ett annat vaccin som inte innehåller tiomersal och skvalen har debatten enligt utsago gått åt båda hållen. Om jag minns rätt så ska mindre än en tiondel av den tyska befolkningen ta vaccinet och vissa kliniker avråder från att ta sprutan.

Mycket är nog psykologiskt. Folk gillar inte att bli tillsagda vad de ska göra. I Grekland t ex är vaccinsprutan obligatorisk. Dina hepatitsprutor var ju frivilliga så just runt frivilliga grejer tror jag inte att människor har viljan att motsätta sig allt för mycket.

Jag är tveksam till sprutan just på grund av förekomsten av tiomersal. Visst finns det de som säger att det är ofarligt, de flesta påstår att det är farligt men att det är så säkra doser. Visst, jag kan gå med på att doserna är säkra men finns det någon bra anledning till att tyska politiker slipper tiomersal och skvalen i så fall?

Vuxna människor har inga som helst problem att rensa tiomersal ur kroppen. Jag är orolig för hur spädbarn rensar ut neurologiskt skadliga kvicksilverföreningar.

Skvalen finns det så mycket att säga om att jag sparar det till någon senare post.

Kommer jag ta sprutan? Nej. Jag är i mina bästa år rent medicinskt och har en riktigt bra sjukdoms- och hälsohistoria. Mitt immunförsvar har allt att vinna på att drabbas av smittan.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Håhåjaja.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3284219

Av sammanlagt 10 miljoner eu-medborgare som tagit sprutan är 4 miljoner svenskar.

Bra? Dåligt?

Jag är osäker oavsett men Sverige har definitivt inte varit mer öppna än andra länder. Flera klausuler i avtalet är sekretessbelagda vilket de inte varit i vissa andra länder. Samt den totala avsaknad av kritik mot vaccinet i media gör mig lite skeptiskt till att Sverige verkligen förtjänar det beröm länken påskiner.

Nåjå, men nu håller peaken på att dra förbi och dödsiffrorna ligger på drygt 20 pers. Var det verkligen så farligt då med andra ord?


För varje sådan här "kris" vi går igenom desto vettigare verkar det att aldrig läsa tidningen igen.
 
Last edited:

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
För varje sådan här "kris" vi går igenom desto vettigare verkar det att aldrig läsa tidningen igen.
Precis, det står bara skit i dom ändå.

Tänk va lätt det är för media att manipulera folk, det här jippot med svin influensan är ju ett bra exempel..