Tänker ni vaccinera er?

Tänker ni vacinera er?

  • Ja

    Röster: 28 30,8%
  • Nej

    Röster: 63 69,2%

  • Totalt antal som röstat
    91
  • Poll closed .

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Vaccinet håller inte i sig i evighet,,,,men får man influensan så är risken att få det igen 0 och som jag fattat det så är det som en vanlig kraftig influensa.
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Sv: Tänker ni vacinera er?

hörde att nån läkare sa att en dos vaccin innehåller lika mycket kvicksilver som den fisk medelsvensson äter på en vecka, sen om det stämmer är ju en annan sak..
Kvicksilver är "inte farligt", Men Kvicksilverföreningar är däremot inte alls bra,
att jämföra vaccinet med fisk blir ju inte helt korrekt.
Blir ju som att jämföra bensin med diesel bara för att båda är bränsle.

Läs om Thiomersal här
http://www.amalgamskadefonden.se/

Och är det inte konstigt att sverige beslutade att vaccinera hela svenska befolkningen i november 2007!!!.........För 2 år sedan.
vilka bra säljare läkemedelsbolaget har.
 
B

Biosteel

Sv: Tänker ni vacinera er?

Kvicksilver är "inte farligt", Men Kvicksilverföreningar är däremot inte alls bra,
att jämföra vaccinet med fisk blir ju inte helt korrekt.
Blir ju som att jämföra bensin med diesel bara för att båda är bränsle.

Läs om Thiomersal här
http://www.amalgamskadefonden.se/

Och är det inte konstigt att sverige beslutade att vaccinera hela svenska befolkningen i november 2007!!!.........För 2 år sedan.
vilka bra säljare läkemedelsbolaget har.

Man kan normalt bara få samma influensa en gång i sitt liv, sedan bygger kroppen upp ett livslångt immunförsvar. Säsongsinfluensor byter arvsmassa kontinuerligt och därför så känner inte immunförsvaret igen viruset och man kan således drabbas flera gånger under sitt liv men då av olika stammar. Äldre personer som har genomlidit fler influensor har normalt sett ett bättre skydd. Men åldringars immunförsvar kan vara nedsatt och resultera i ökad risk för följdsjukdomar som lunginflammation. Då A(H1N1) 2009 bara delvis har en helt ny arvsmassa så drabbar den i högre utsträckning personer under 20 år. Gravida kvinnor har nämnts som en riskgrupp, då de har lägre immunförsvar. Detta har visats både i en färsk studie från USA under våren 2009 och genom tidigare studier från säsonginfluensa och pandemierna 1918 och 1957[28]. Riskfaktorer som kan leda till följdsjukdomar är liknande de för andra former av influensa som exempelvis nedsatt lungverksamhet, och svår astma. Mycket få personer över 60 år har blivit smittade vilket kan tolkas som att äldre personer inte utgör en riskgrupp.


från wikipedia med kännhänvisningar:boring:
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Den här historien är skum tycker jag.

Hur kunde Baxter patentera vaccinet ett år innan virusutbrottet?

Hur kan viruset innehålla genom från svin-,fågel- och människoinfluensa?

Varför har vaccintillverkarna begärt och fått immunitet mot eventuell massdöd orsakad av deras vaccin?

Varifrån kommer nyheten? Medimogulen Rupert Murdoch (som äger NewsCorp http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_assets_owned_by_News_Corporation) har en son i styrelsen för det företag som levererar Sveriges 18 miljoner vaccindoser. I samma styrelse sitter Deryk Maughan som har uppdrag för Reuters(nyhetsbyrån) samt Robert Wilson som har uppdrag för The Economist Group.

För två dagar sedan hade 2 personer i Sverige dött av influensan och 5 av vaccinet enligt läkemedelsverket och smittskyddsinstitutet.
Vanlig säsongsinfluensa dödar årligen drygt 3 000 personer i Sverige.

Varför ska jag vara rädd för en influensa som kommer en gång när det kommer en mycket farligare influensa årligen?
Word!

Så har ju denna "nya" influensa härjat i usa på 80talet
 

Ockelbo 600-2

Välkänd medlem
14 apr 2008
132
0
6
Luleå
Absolut inte, svininfluensan tror jag inte är så farlig så jag skulle sätta in något, som sagt tidigare, praktiskt taget otestat vaccin.:hmmmm:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Den här historien är skum tycker jag.

Hur kunde Baxter patentera vaccinet ett år innan virusutbrottet?

Hur kan viruset innehålla genom från svin-,fågel- och människoinfluensa?

Varför har vaccintillverkarna begärt och fått immunitet mot eventuell massdöd orsakad av deras vaccin?

Varifrån kommer nyheten? Medimogulen Rupert Murdoch (som äger NewsCorp http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_assets_owned_by_News_Corporation) har en son i styrelsen för det företag som levererar Sveriges 18 miljoner vaccindoser. I samma styrelse sitter Deryk Maughan som har uppdrag för Reuters(nyhetsbyrån) samt Robert Wilson som har uppdrag för The Economist Group.

För två dagar sedan hade 2 personer i Sverige dött av influensan och 5 av vaccinet enligt läkemedelsverket och smittskyddsinstitutet.
Vanlig säsongsinfluensa dödar årligen drygt 3 000 personer i Sverige.

Varför ska jag vara rädd för en influensa som kommer en gång när det kommer en mycket farligare influensa årligen?

Det här måste jag följa upp när jag har kommit över bättre information.

Först och främst har inte GlaxoSmithKline, företaget som tillverkar Sveriges doser, immunitet mot eventuell massdöd orsakad av deras vaccin. Så där hade jag tydligen fått fel information.

Att viruset innehåller genom från både fågel-, svin- och människoinfluensa är en stark indikation på att viruset är fabricerat. Men. Det kan hända i naturen. Genom komplicerade processer där värddjur blir korskontaminerade så kan denna influensa uppstå. Dock, det är väldigt sällsynt. Fågelinfluensan H5N1 t ex har funnits sedan början av 90-talet och än har inte korskontaminering skett, förrän nu. Visst, människor(som är ett utmärkt värddjur för korskontaminering) har blivit smittade med fågelinfluensa men än har ingen bekräftats död tack vare den och framförallt har inte korskontaminering skett. Det som får mig att tvivla är det faktum att genom finns från tre olika typer av influensa och inte bara två, hade det skett naturligt så hade det inte skett i en handvändning så vi borde ha upptäckt en övergångstyp av influensa.
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Det här måste jag följa upp när jag har kommit över bättre information.

Först och främst har inte GlaxoSmithKline, företaget som tillverkar Sveriges doser, immunitet mot eventuell massdöd orsakad av deras vaccin. Så där hade jag tydligen fått fel information.

Att viruset innehåller genom från både fågel-, svin- och människoinfluensa är en stark indikation på att viruset är fabricerat. Men. Det kan hända i naturen. Genom komplicerade processer där värddjur blir korskontaminerade så kan denna influensa uppstå. Dock, det är väldigt sällsynt. Fågelinfluensan H5N1 t ex har funnits sedan början av 90-talet och än har inte korskontaminering skett, förrän nu. Visst, människor(som är ett utmärkt värddjur för korskontaminering) har blivit smittade med fågelinfluensa men än har ingen bekräftats död tack vare den och framförallt har inte korskontaminering skett. Det som får mig att tvivla är det faktum att genom finns från tre olika typer av influensa och inte bara två, hade det skett naturligt så hade det inte skett i en handvändning så vi borde ha upptäckt en övergångstyp av influensa.
Löjligt, det har inte dött någon av Pandemrix i sverige
Hur orkar ni lyssna och läsa allt skit som skrivs?
Förstår inte varför det skall vara så svårt att lyssna på utbildad personal. Som sysslar med evidensbaserad veteskap med klara källor. Istället för dessa humbug spridare.
Mvh Andre
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Löjligt, det har inte dött någon av Pandemrix i sverige
Hur orkar ni lyssna och läsa allt skit som skrivs?
Förstår inte varför det skall vara så svårt att lyssna på utbildad personal. Som sysslar med evidensbaserad veteskap med klara källor. Istället för dessa humbug spridare.
Mvh Andre
Lyssna och läsa allt skit som skrivs!? Varför är alla så ***** rädda då? Media förstorar ju upp skiten 100x
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Personligen tycker JAG att man ska ta svininfluensan (bacon feber) på allvar. Mycket av det som skrivs i tidningarna är överdrivet precis som Max K. Sen det där med att vaccinet inte är testat är rent skitsnack.Det är bara att läsa själv. :)
http://www.krisinformation.se/web/Pages/Faq/ShowFaqWithLeftMenu____31562.aspx?FaqId=2253

Det står även mycket annat spännande om svininfluensan där som ni kan läsa. själv tror JAG mer på smittskyddsinstitutet än vad jag gör på media.
Jag fick min dos vaccin förra veckan och fick bara lite verkar i armen (vanlig biverkning) och känner mig hur pigg som helst nu. :beer:
Hellre sjuk än jättesjuk.
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Jag upprepar mig själv, vilka trevliga biverkningar kan man få om några år då? Varför tror ni det tar nästan 10 år för att vanliga läkemedel ska bli godkända? Jo, för att folk som tar medicinen inte ska tappa en arm efter 3 år.
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Då hade folk redan tappat sin arm, med tanke på att grunden är baserad på tidigare influensa vaccin som funnits sen långt tillbaks i tiden.
 

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Jag upprepar mig själv, vilka trevliga biverkningar kan man få om några år då? Varför tror ni det tar nästan 10 år för att vanliga läkemedel ska bli godkända? Jo, för att folk som tar medicinen inte ska tappa en arm efter 3 år.
Med ditt resonemang skulle man aldrig få fram vaccin i tid, alla våger hinner ju gå förbi med marginaler av nio år
Mvh :hello: