Jaaa.. vad ska jag säga,, det har varit halvsvårt småjäkelskap att få fart på prylarna riktigt. Remmar har slirat i premi för mig så den jäkeln har lurat bort flera timmars förgasarbestyckande i onödan. Iom att den slirade i primvarren slet den ner sekvarren för långt så jag fick underligt låga varvtal och motorn upplevdes slö. Tillslut misstänkte jag själva remmen en gammal black magik rem och lånade kompisarens nya rem ,, och då jäklar funkade allt helt plötsligt ,,Motorn bara tokdrar till 9000v med org vikter/fjäder och org utväxling (går fooooortt!!!! . Den drar förvånansvärt bra från helt standard tillslag (3400v) till ca 6000v då den bara helt enkelt exploderar iväg uppöver i varv. Jag råkade övervarva en aning i går på isen 10000v !!!!!! isfläck och fullt uslagena variatorer,, undra vilken fart mattan hadde då he he svarta gummiklackar spred sig över älven ha ha (32mm matta)
Vi har haft stora elbekymmer med 900an den har ätit 4 statorer på 30 mil . Nu har vi (nog) hittat bekymret kortslutningen som knäcker statorerna. Klart svåraste elfel jag varit med om, vi har nu bytt ut hela kabelsystemet på den jäkeln och jag har speciallindat sytemet själv denna gång extraförstärkt. Har klarat 1 mil nu he he
900an går hutlöst bra,, jag är lite rädd att den kan ge mer eller lika pullver som min 1000cc fast jag själv trimmat bägge!
900an har vi bestyckat in skapligt bra i varriatorerna ,, dom har inte slirat ett dugg och vi håller bara på försöka finlira in den så den stannar på 950. Även 900an kan köras med helt org fjäder och vikter , den drar såpass bra även från 3000v. Men explosiveffekttokiga som vi är så har vi ju såklart provat starkfjäder så den slår i på minst 4600v då jäklar exploderar den dom hutlöst,, dom är minst sagt vassa med sådant startvarv och man får blya ner vikterna för att hålla slutvarvet nere på blygsamma 9500v he he. När man har såpass högt startvarv så kommer dom omedelbart in i pipornas/portningens arbetsområde och då bär det iväg hutlöst bra.
Vi kör ju numera med lectronförgasare 44mm som dom kallas, bluff säger jag dom mäter inte mer än 41,5 i trängsta punkt vid trottel,,koniska. Nu går ju Lectron hutlöst bra för sitt borr så man ska inte klaga
Vi är nöjda än sålänge med dom ´trotts knortförgasare . Dom "riktiga" 47,5mm vm mikuni vi portade själva fungerar hutlöst bra och kan evnt åka tillbaka senare.
Lectronaran funkar som lovat från Dynomite och Asker bättre än man kan tro. Vi hadde tur att få tag på 6st beg med 6-2 nålar i och det verkar stämma bra i nästan hela registret, vi har bara byggt om dom till mina egena powerjetts som är ställbara. Vi jagar bara några snålställen på vissa trottlehöjder, kan bli dremmelingrepp på nålarna just på denna höjd. (pettitesser)
Överlag är vi helnöjda med registern och pullvret Bromsning kommer snart
Vi har haft stora elbekymmer med 900an den har ätit 4 statorer på 30 mil . Nu har vi (nog) hittat bekymret kortslutningen som knäcker statorerna. Klart svåraste elfel jag varit med om, vi har nu bytt ut hela kabelsystemet på den jäkeln och jag har speciallindat sytemet själv denna gång extraförstärkt. Har klarat 1 mil nu he he
900an går hutlöst bra,, jag är lite rädd att den kan ge mer eller lika pullver som min 1000cc fast jag själv trimmat bägge!
900an har vi bestyckat in skapligt bra i varriatorerna ,, dom har inte slirat ett dugg och vi håller bara på försöka finlira in den så den stannar på 950. Även 900an kan köras med helt org fjäder och vikter , den drar såpass bra även från 3000v. Men explosiveffekttokiga som vi är så har vi ju såklart provat starkfjäder så den slår i på minst 4600v då jäklar exploderar den dom hutlöst,, dom är minst sagt vassa med sådant startvarv och man får blya ner vikterna för att hålla slutvarvet nere på blygsamma 9500v he he. När man har såpass högt startvarv så kommer dom omedelbart in i pipornas/portningens arbetsområde och då bär det iväg hutlöst bra.
Vi kör ju numera med lectronförgasare 44mm som dom kallas, bluff säger jag dom mäter inte mer än 41,5 i trängsta punkt vid trottel,,koniska. Nu går ju Lectron hutlöst bra för sitt borr så man ska inte klaga
Vi är nöjda än sålänge med dom ´trotts knortförgasare . Dom "riktiga" 47,5mm vm mikuni vi portade själva fungerar hutlöst bra och kan evnt åka tillbaka senare.
Lectronaran funkar som lovat från Dynomite och Asker bättre än man kan tro. Vi hadde tur att få tag på 6st beg med 6-2 nålar i och det verkar stämma bra i nästan hela registret, vi har bara byggt om dom till mina egena powerjetts som är ställbara. Vi jagar bara några snålställen på vissa trottlehöjder, kan bli dremmelingrepp på nålarna just på denna höjd. (pettitesser)
Överlag är vi helnöjda med registern och pullvret Bromsning kommer snart