Sv: Re: Trimma e-tec!
Nu ska ni få höra lite hur det gick på bromsningen...tyvär inte så roliga resultat.
Började bra. Monterade alla grejjer och ställde in den i dyna rummet, allt frid å fröjd så långt
Tills Mulle bad maj starta skotern. Men det var ju lättare sagt en gjort när det inte finns något dragsnöre och startkransen till starten sitter på variatorn som ligger på golvet...
Körde sedan 2 dragningar med originalpipan vilket gav 139,4 på första och 137,7 på andra!!!!
Alltså har jag ca 10hk för lite. Alla ideer om orsak mottages gärna.
Vad jag förstog skulle man vara lyckligt lottad om man fick ut över 150 men hadde den gett 145 hadde det varit "Godkänt" men inte under 140 det är inte normalt.
Monterade sedan pipan och körde några gånger med stor besvikelse. En gång fick jag någon enstaka häst vid 7700 men övriga körningar tappade jag effekt från 6600 till 7700 alltså där pipan ska ge effekt. vid ca 7300 tappade jag ca 10hk mot original pipan men vid 8000-8050 fick jag + 2,7 hk.
Jag frågade om pipan levererar dåligt pga motorn inte levereras som den ska men det trodde han inte. Fick till svar att ingen som har en bromsänk säljer pipor till dessa motorer. skulle han hitta en pipa som ger effekt skulle han sälja den men han säljer ingen.
Jag tror ju dock att den kanske skulle leverera lite mer om motorn levererade original. Men jag har haft mina misstankar att den inte gett så mycket som jag förväntat mej och nu fick jag det på papper
Jag hadde velat se en bromsning av någon annan skoter som ger 150 original och sett hur pipan beter sej på den.
Ska försöka lära mej hur jag lägger ut bilder så ska jag lägga upp graferna så ni får se.
Nu ska ni få höra lite hur det gick på bromsningen...tyvär inte så roliga resultat.
Började bra. Monterade alla grejjer och ställde in den i dyna rummet, allt frid å fröjd så långt
Tills Mulle bad maj starta skotern. Men det var ju lättare sagt en gjort när det inte finns något dragsnöre och startkransen till starten sitter på variatorn som ligger på golvet...
Körde sedan 2 dragningar med originalpipan vilket gav 139,4 på första och 137,7 på andra!!!!
Alltså har jag ca 10hk för lite. Alla ideer om orsak mottages gärna.
Vad jag förstog skulle man vara lyckligt lottad om man fick ut över 150 men hadde den gett 145 hadde det varit "Godkänt" men inte under 140 det är inte normalt.
Monterade sedan pipan och körde några gånger med stor besvikelse. En gång fick jag någon enstaka häst vid 7700 men övriga körningar tappade jag effekt från 6600 till 7700 alltså där pipan ska ge effekt. vid ca 7300 tappade jag ca 10hk mot original pipan men vid 8000-8050 fick jag + 2,7 hk.
Jag frågade om pipan levererar dåligt pga motorn inte levereras som den ska men det trodde han inte. Fick till svar att ingen som har en bromsänk säljer pipor till dessa motorer. skulle han hitta en pipa som ger effekt skulle han sälja den men han säljer ingen.
Jag tror ju dock att den kanske skulle leverera lite mer om motorn levererade original. Men jag har haft mina misstankar att den inte gett så mycket som jag förväntat mej och nu fick jag det på papper
Jag hadde velat se en bromsning av någon annan skoter som ger 150 original och sett hur pipan beter sej på den.
Ska försöka lära mej hur jag lägger ut bilder så ska jag lägga upp graferna så ni får se.