Ganska säker på att det är avgastemp det handlar om nu. Vid fullgasrepor är det så grymt tydligt och sker så snabbt... någon menade att man kunde testa schimsa upp givaren lite. Svårt att tro att den går så varm på avgassidan vid fullgas att det måste ställas ner. Brp kanske inte litar på folks egna förnuft...
Saker jag uteslutit är iaf spi-systemet och variatorsetupen... känns som att den klipper för snabbt för att det ska vara kylvätska. Och andra sidan kan man hålla liiite längre med en inte helt genomvarm motor.
Sen är det frågan om vilken av givarna som styr det här eller om det är båda
Ja det är ett dilemma dedär vad det beror på. Rk Tek menar på att det är kolvarna som blir för varma Så det skulle bli bättre med deras dubbel rings kolvar.
Vad jag förstog när jag läste om deras kolvar så kan det bli ring fladder när kolvar/ringar blir för varma och då blir blandningsförhållandet fel. Det håller jag med om kan vara en del i det hela men det borde inte komma så plötsligt.
Hörde en som sa problemet försvan men aaen system där temgivaren är anorlunda plaserad.
Har sett hylsor som flyttar upp temgivaren ur slutburken som dom säger är problemet.
Dom som säljer plug n go eller termostater säger det beror på stigande kylvätsketemp.
Dyno tech:s bromsning visar att den tappar effekt när den är varmare medans mulle säger det inte har något med kylvätsketempen att göra.
Har hört vissa som skyller på programvaran också.
Det kan kanske stämme pga jag har inte känt av det sedan jag la in mulles programvara. Men jag säger ingenting fören jag testat mer. Har bara kört 2 hård körningar i fjälls. Men En av gångerna plågade jag den hårdare än någonsin tidigare och det var pluss grader men inte ett varv dropp. Så känns låvande =)
Däremot när jag gjorde min bromsning gav den bättre effekt hela vägen på första körningen så drog vi en till direkt efter och då blev det lite lägre effekt. Men beror det på tempen i pipan? ring fladder? Kylvätsketemp? eller vad???