Tänkte boysen men original är en bra konstruktion. Har ju aldrig haft problem med dom tidigare så det blir original igen.
Last edited:
Portning ger absolut effekt frågan om hur mycket det inkräktar på registret med tanke på hur hög effekten redan är.Nä, jag tycker pipan funkar men ska det ut mer effekt värt att nämna så är nog portning + en fuelcontroller vägen att gå gärna då kanske i kombination med en ny topp av något slag. Men då blir det rätt mkt skruva och mappning så inte tvärgjort direkt, dock bör 170 med pipa inte vara helt omöjligt att uppnå?!
Blev nyfiken och öppna min nu, nästan samtliga yttre blad är slitna i kanterna samt ett blad på mag sidan var sprucket/hål i dvs sopslut! 327 mil -12aJa första tecknet är att den går dåligt på tomgång.
Sen blir ju blandningen lite mysko över hela registret.
Ok, bra tips... det va inte jättekul att plocka ur dom för att kolla...Enklast sättet att kolla reedsen. Ta bort luftbuken, starta skotern, känn om det pustar rejält ur hålet i spjället. På min kändes pusten fast jag höll handen ända bak mot tanken. Lite kan det puffa men om den pustar rejält och är lite svarta fläckar och smetigt i spjällhusen/luftburken så är det bara att riva.
Alla har trasiga reeds, krokiga vevaxlar och spränger remmar på löpande band som åker rotax 800, dagens sanning!