Börja med variatorerna där har du mest att vinna. Vissa här på forumet har fått bra resultat med spi pipan medans jag inte fått någon vidare effekt ökning av det. Men ska göra lite mer tester nu med dom nya variator grejjerna så får vi se om jag får nå fart på pipan.hejsan! har skummat igenom tråden lite.. är ny här på forumet!
så tänkte höra om det är nån som kör på någe av pipa,burk eller ypipe till sin summit xm ?
eller om nån har allt? gärna vilka märken ni kör på
är så jävla sugen på att prepa den lite
mvh fredde
Tycker original slutburken är suverän. Skidåkarna å lapparna hör inte vart man är och man slipper få ont i öronen när man ska dra lös den när man kört fast. =)Funderar också på att hiva dit en annan slutburk, låter lite mesigt med orginal.
Innan inkörningen var färdig så låg varven på runt 7500 på hårt spår och 7700 i pudret, när man gav fullt.
/Baner
Köpte spi slutburken av herr brygg och visst får skotern ett helt annat ljud, men när skidorna är i luften och pipan låter det riktigt högt, för högt tyvärrTycker original slutburken är suverän. Skidåkarna å lapparna hör inte vart man är och man slipper få ont i öronen när man ska dra lös den när man kört fast. =)
Kan någon förklara för mej som försöker få bättre förståelse för variatorerna. När varvena ökade i tungt före under inkörningen och sjunker i tungt före effer inkörningen. Är det för sekundärfjädern blir för hård till den lägre effekten under inkörningen? bara en fundering inget jag har någon aning om det stämmer.
Japp därför jag sålde den :bigsmile:Köpte spi slutburken av herr brygg och visst får skotern ett helt annat ljud, men när skidorna är i luften och pipan låter det riktigt högt, för högt tyvärr
jo!!! jag har en 327cm XRS -12 och jag har bara en givare i slutburken och har upplevt väldiga dropp i effekt, varv tapp!!! måste vara ecun som backar tändningen!!!Jag skulle inte vela mixtra alls med givarna pga det är dom vad jag förstår som styr bränslemängden.
Men har dom korta skotrarna som inte har givaren i pipan samma problem?
Tänk på att det är den stora burken vi diskuterar som vi tycker låter för mycket. kålfiber burken kommer du få köra med hörselskydd. och du kommer bli hatat av alla på fjället. jag skulle inte håller hjälpa dej vid en fastkörning om du hadde en sådan burk.okay kanske ska börja i den änden då! med variatorerna! men att man tjänar lite över 6kg med spi:s
kolfiberburk om det nu stämmer att orginal väger över 8kg så för vad jag har förstått det så ska den burken bara väga 1,56kg vilken är jävligt lätt blir ju en minskning med 6,5kg om det nu stämmer det så
blire ju liter mer orginal hästar per kg 860cc kitt låter intressant? nån återförsäljare ni vet om i sverige eller är det att ta hem från usa?
mvh fredde
okay har han nån hemsida eller ska man ta kontakt med han här?kolla med Diablo här på forumet, han säljer 860kit,pipor,burkar och turbo om du är intresserad
070-3477834 Diablo(Christian)okay har han nån hemsida eller ska man ta kontakt med han här?
mvh fredde
Hållt på med skoterdragracing i många år, variatorexpert, startade företag i år. KNR sledtech?.okay då får jag ringa han! va e de för kille? nån företag eller tar han hem själv från usa?
tackar!! mvh fredde