Testat att köra med lindad pipa!
Körde 3km med Arcticen och fy satan! ...den gick betydligt sämre med det där s@t@ns röret! Tappade 200 rpm och blev svajig trots snål mapp så skulle nog snarare säga -hk jämfört med std, det är pcvn och tändkilen som ger nå pulver, slutburken nån hk till och -6kg. Det leder ju även tankarna till vad etec motorn kan ge med mer tändning och annan bränslekurva?
Att linda röret var nog därimot positivt, då jag blev rätt sur och skulle plocka av skiten på en gång kan jag avslöja att det tog en jäkla tid innan pipan kallnat, samtidigt som bandaget var kallt var metallen stekhet så värmeutvecklingen i motorutrymmet bör ju bli märkbart mindre och pipan håller sig varm o go.
Körde 3km med Arcticen och fy satan! ...den gick betydligt sämre med det där s@t@ns röret! Tappade 200 rpm och blev svajig trots snål mapp så skulle nog snarare säga -hk jämfört med std, det är pcvn och tändkilen som ger nå pulver, slutburken nån hk till och -6kg. Det leder ju även tankarna till vad etec motorn kan ge med mer tändning och annan bränslekurva?
Att linda röret var nog därimot positivt, då jag blev rätt sur och skulle plocka av skiten på en gång kan jag avslöja att det tog en jäkla tid innan pipan kallnat, samtidigt som bandaget var kallt var metallen stekhet så värmeutvecklingen i motorutrymmet bör ju bli märkbart mindre och pipan håller sig varm o go.