Filmen är från en 13-lynx och när jag va och kolla på när dom körde den såg han ut å gå riktigt bra!
fan va nice! kan du inte slänga upp nån film på när du kör? kul o se va ligger kitet i pris? köpte du i sverige? mvh freddePrecis fått tillbaka min summit som det har monterats spi860 kit på, ska se till helgen nu om det är nå att köra med..
vart gjorde du det då? lämnade du in den till nån firma eller så?Precis fått tillbaka min summit som det har monterats spi860 kit på, ska se till helgen nu om det är nå att köra med..
Jo jag lämnade in den hos diablo racing eftersom jag var utomlands drygt en månad. Ord pris med v-kit ink montering 38000:- det med nya cylindrar,kolvar,topp,extrasprut,samt rave. sen kostar ju v-kitet en del då han byter ut allt i variatorn.vart gjorde du det då? lämnade du in den till nån firma eller så?
isf ordinare pris på det skulle va skoj att veta!?
Idag skickade jag iväg boxen till mulle. Ska bli kul att se om den blir rappare. Dessutom kan man börja se varför den ställer ner sig efter ett tag. Vissa menar på vattentemp men jag är 99% säker på att den är någon av givarna i avgassystemet den går på då problemet blir värre med spi-systemet.
Skotern går för övrigt som en dröm annars och det lär ju inte blir sämre med mulles lite mer aggressiva mappning!!
Naturligtvis tillför inte svängmassan in sig självt en högre effekt. Men om du funderar ett tag på hur gasflödet genom en 2t motor fungerar så kan du säkert förstå hur en högre svängmassa kan ge högre effekt. *Hint* fundera över om en motor på 8000 rpm verkligen går med 8000 rpm varje grad av vevaxelvarvet *Hint*Det är ju fysiskt omöjligt! En stålbit utan energitillförsel kan omöjligen tillföra effekt!!
Massa har enbart motstånd mot riktnings-, och hastighetsförändring.