Kör på avgasbandage! Hinner torka upp så det inte är dyngsurt.Ingen som har någon bra ide hur man kan isolera pipan?
Är sjukt sugen på en pipa men vill inte ha all onödig värme från den i motorutrymmet och jag vill inte den ska bli avkyld av snö/vatten sprut på den.
Funderade på avgasbandage men anntar det kommer suga åt sej vatten så det konstant kyler av pipan och troligen ryker rejält av alla vattenånga.
Är det bara jag som är petig eller bör man isolera pipan?
Förklara gärna varför det skulle bli kallare i motorytrymmet av att köra med en annan slutburk?Kör med pipan som den kommer, och burk, blir kallare under huven med burken helt klart, vad gäller pipan så har jag inte märkt några problem att den kyls, ska dock sätta ett finmaskigt galler i nosen så man slipper trycka in så mkt onödigt i nosen.
Ja det vore interesant att höra resultatet av det.Hm, ska skicka ut nån och köra så jag får höra, känns tyst på förarplatsen, betydligt tystare än slp systemet jag hade på assaulten. Tror inte att den lever om så pass att det irriterar någon, blev förvånad själv hur tyst den var, mest lite dovare tomgång.
Ja vi klicka ner till cl1 för att prova men blir nog att lägga på 1,5 så man kan köra 3 istället då övervarv är nära nu.Som med spi pipan då, mkt vassare respons och drar 1,5-2g mer samt 7kg lättare, nu känns det att det finns pulver och tendenserna till att maskinen ska "dra ner" är som bortblåsta än så länge, har ju iof även plugngo monterad.
Har två maskiner som ska på med spi rör till veckan i byn, ska bli riktigt intressant att se vad dom tycker...
Låter väldigt bra!Med diablokit och pipa har jag lyckats få den ganska len i början men när man nyper i då händer det nått, upplever att mkt av "måste gasa fullt för att det ska mata" syndromet är borta, åkte med kittet förra vintern men svårt att trolla bort en motorkaraktär med enbart variatorn, pipan ger ett bra extraklipp på mellan och drar mer vikt i variatorn = hårdare ax.
146" känns lätt i nosen nu, inga skidor i snön till 100++ lössnö och minsta krön på leden leder till långa rullåkningar, den matar på grymt hårt, känns fan som på den tiden man åkte R-hoj fast på guppig led....