Vad har det med saken att göra? Vad det blev för "snack" i sverige. HCRen FANNS; 2009. Än om så inte ett enda exemplar skulle ha blivit sålt, så var dom inte efter polaris. Vilket denna tråd handlade om...
Nej ET 340. Odödlig.berrob? Driftsäkerheten i 4t motorn då eller?
Nej ET 340. Odödlig.
Sen red top motorn, viper motorn... Generellt sett hela skotrarna.
Då tycker jag du ska ägna några minuter åt att söka på nätet vilka datum Assault och Hcr presenterades för världspressen.Vad har det med saken att göra? Vad det blev för "snack" i sverige. HCRen FANNS; 2009. Än om så inte ett enda exemplar skulle ha blivit sålt, så var dom inte efter polaris. Vilket denna tråd handlade om...
Jaja antar att du menar att Artic cat har sått för kvalitet och driftsäkerhet då.Okey. Bara för att få fram diskutionen. Driftsäkerhet på en sktoer innefattar latså inte hur chassiet håller?
GoPro: Inte riktigt så, sålänge det inte är ren favoritisering som "egna märket är bäst" så är det okey för mig, men jag tycker man ska ha en vettig anledning att säga si och så. Att yamaha står för kvalite bara för att motorerna har hållt bra, tycker jag är konstigt. Då dom i mitt tycke har väldigt tvivelaktiga chassien.Jaja antar att du menar att Artic cat har sått för kvalitet och driftsäkerhet då.
Ja , fan glömde det fick byta handtagsvärmaren på vipern och det var ju rätt dåligt på ~600 mil. Kommer inte riktigt ihåg men kanske gick det en rem också, samt att jag körde sönder ett stag mot en sten.
RX'an har det ju varit lite sämre med faktiskt, fick byta en skiva i sekundären och bussningarna i framvagnen samt avgastätningarna vid grenrören. Men det är ju också rätt dåligt på ~800'a mil.
Låt oss nu göra en liten jämförelse.
Vipern, under samma tid (dock mindre körsträcka):
Ski-doo 800X , skar 2-3 gånger? slutade med motorbyte (gick väl 50 mil ..)
Ski-doo Summit, Boggie ras.
Polaris, drivaxel ras
Arictic Cat F7 sprickor i chassiet.. då var den ny uttagen.
Men det är klart, dom övriga måste ha varit måndags exemplar
Nåja man kan ju köra sönder allt om man bara vill, men det var en period då rätt många märken inte hade någon kvalite att tala om. Sen har Yamaha sjunk och dom andra har stigit, 4-t maskinerna var ju inte lika genomtänkta som tex vipern =)
Men om jag förstår saken rätt så menar du att det är arcitc cat som har fått dom övriga tillverkana att lyfta sig kvalitets mässigt?
Jag vill dock hävda att Yamaha är den som har haft bäst kvalitet historiskt. Men å andra sidan man har ju inte heller ägt alla modeller. Men vad dom har bidragit med i övrigt kan man ju fundera på.
Ski-doo hade väl detta redan på någon 70-talsmodell + att det fanns väl på MXLT nåt år på 80-talet. Arctic körde oxå samma koncept några år på 80-talet.Polaris Rush = Lägga stödämpare utanför boggien! (vill dock påpeka att Yamaha var först med denna idé på sin "barnskoter" Sno-sport 125, i början på 1990-talet)
Ställbar Boggiedämpare med ratt på tunneln är väl bättre än ingen alls, men ännu bättre är väl att ha ratten fram på styret (Lättare att komma åt?) ?Yamaha RX-1 2005, ställbar boggiedämpare via en stor ratt på tuneln = simpelt
Jaja antar att du menar att Artic cat har sått för kvalitet och driftsäkerhet då.
Ja , fan glömde det fick byta handtagsvärmaren på vipern och det var ju rätt dåligt på ~600 mil. Kommer inte riktigt ihåg men kanske gick det en rem också, samt att jag körde sönder ett stag mot en sten.
RX'an har det ju varit lite sämre med faktiskt, fick byta en skiva i sekundären och bussningarna i framvagnen samt avgastätningarna vid grenrören. Men det är ju också rätt dåligt på ~800'a mil.
Låt oss nu göra en liten jämförelse.
Vipern, under samma tid (dock mindre körsträcka):
Ski-doo 800X , skar 2-3 gånger? slutade med motorbyte (gick väl 50 mil ..)
Ski-doo Summit, Boggie ras.
Polaris, drivaxel ras
Arictic Cat F7 sprickor i chassiet.. då var den ny uttagen.
Men det är klart, dom övriga måste ha varit måndags exemplar
Nåja man kan ju köra sönder allt om man bara vill, men det var en period då rätt många märken inte hade någon kvalite att tala om. Sen har Yamaha sjunk och dom andra har stigit, 4-t maskinerna var ju inte lika genomtänkta som tex vipern =)
Men om jag förstår saken rätt så menar du att det är arcitc cat som har fått dom övriga tillverkana att lyfta sig kvalitets mässigt?
Jag vill dock hävda att Yamaha är den som har haft bäst kvalitet historiskt. Men å andra sidan man har ju inte heller ägt alla modeller. Men vad dom har bidragit med i övrigt kan man ju fundera på.
Fast den var en touringskoter även på den tiden så den kan inte räknas.Ski-Doo anses väl vara först med mountain, då summit såg dagens ljus 1994, sen har de ju hänt en del sen dess...