Vilka märken har tillfört något till oss?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
var väll bengan som tog in har jag för mig.så annonser iaf.

ang kvalitet så tycker jag också att yamaha har varit åt det bättre håller.
bra passform på frejjer och det ser fräscht och snyggt ut.

tycker inte att dom andra har legat på samma nivå på detaljerna som yamaha.
brukar vara bra gjort.även om dom kanske kan tyckas ligga bakom i körbarheten så vet dom ju iaf hur man skruvar ihop en skoter.

det tycker jag inte om brp a-c iaf.har inte hunnit ha någon ny polaris så där ska jag väll inte uttala mig.
men varken ski-doon eller m8an är ju så fin i detaljerna.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
var väll bengan som tog in har jag för mig.så annonser iaf.


det tycker jag inte om brp a-c iaf.har inte hunnit ha någon ny polaris så där ska jag väll inte uttala mig.
men varken ski-doon eller m8an är ju så fin i detaljerna.
Nej det var kgk. Bengan kan ha sidoimporterat.

Jovisst kanske yamaha känns bäst som du säger. Men för att göra en parallell till bilvärlden; audi känns bäst men toyota ligger bättre till i kvalitetsundersökningar. Nu säger jag inte att yamaha inte har bäst kvalitet utan snarare att kvalitetskänsla inte nödvändigtvis borgar för god hållbarhet.
 
A

AndyLee

någon som kan dementera att Arctic cat tillfört skotervärlden mest? nä.. tänkte väl det :)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
någon som kan dementera att Arctic cat tillfört skotervärlden mest? nä.. tänkte väl det :)
Jag orkar inte ens svara på din kommentar .... Eller jag gör ju det nu så då kan jag ställa en fråga:

Vad har dom gjort som tillfört skotervärlden mest?

Sen vill jag uppmana att hålla sig till topic: Subjektiva bedömningar om hållbarhet och kvalitet kan vara intressanta men INTE vad tråden handlar om......
 

Lagasse

Välkänd medlem
13 okt 2006
220
0
16
Ljusdal
www.drcljusdal.se
Att göra en crossover, eller åtminstone etablera själva grejen, tror jag Polaris kan ta åt sig äran av, väl? Dels fanns ju alla de gamla Indy SKS (500, RXL osv), fast de räknas kanske inte riktigt då de är touringar. Det börjar väl på att bli någonting ungefär vid 98, då den sista "Indy SKS" kom. Hette RMK, fanns i 600 och 700. Gick sedan över till Gen II. Fortfarande dubbeldyna, men som jag minns det så var det väl fortfarande med aspirationen att klara av lite både det ena och det andra.
Hur som helst så kom ju SKS 2002, vilken senare blev Switchback... Eller tycker ni att jag har fel? Synpunkter mottages!

Att ha en fyrtaktsmaskin med lite pulver, alltså inte bara för arselfrakt, lär man väl kunna ge Yamaha, i och med RX1?

Mest imponerad är jag nog ändå av Rotax med direktinsprutningen.
Finge jag välja idag så skulle jag nog vilja ha en RMK Assault med 800 E-TEC... Men det får jag ju inte, så det är bara att drömma vidare. :)