Att göra en crossover, eller åtminstone etablera själva grejen, tror jag Polaris kan ta åt sig äran av, väl? Dels fanns ju alla de gamla Indy SKS (500, RXL osv), fast de räknas kanske inte riktigt då de är touringar. Det börjar väl på att bli någonting ungefär vid 98, då den sista "Indy SKS" kom. Hette RMK, fanns i 600 och 700. Gick sedan över till Gen II. Fortfarande dubbeldyna, men som jag minns det så var det väl fortfarande med aspirationen att klara av lite både det ena och det andra.
Hur som helst så kom ju SKS 2002, vilken senare blev Switchback... Eller tycker ni att jag har fel? Synpunkter mottages!
Att ha en fyrtaktsmaskin med lite pulver, alltså inte bara för arselfrakt, lär man väl kunna ge Yamaha, i och med RX1?
Mest imponerad är jag nog ändå av Rotax med direktinsprutningen.
Finge jag välja idag så skulle jag nog vilja ha en RMK Assault med 800 E-TEC... Men det får jag ju inte, så det är bara att drömma vidare.