Trimma e-tec!

Diablo Racing

Välkänd medlem
4 jan 2011
570
3
16
Boden
9 hk... man blir lite skeptisk
Ja typ. tror inte ett dugg på det. Med SPI rör slut burk combo så drar min -12 free duktigt med mer vikt i primären. och det ska ge 7-8 hk på max varv. Det må ju vara, men i lössnö när den får jobba motorn så är det ännu större skillnad i kör upplevelse då den drar och tar skidorna till nya höjder. Maffigt register där motorn nu ger +12 hk på 7600rpm mot org på samma varv. +4g pinnvikt säger en del och det är nästan på lätt sidan på bra underlag. Har funderingar på att dreva på den från 21-45 till 22-45 alt 23-45 och heller ta av lite vikt
 

dengamleELANEN

Aktiv medlem
29 jun 2012
68
0
6
Ja när man tänker efter låter det ju lite för bra för att vara sant.. Jaja jag har beställt en ppc, får se om man upplever någon effektskillnad annat än placebon från ljudet ;)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Ja bara att inse att spi röret levererar!
Hade 143km/h på ca 2-220meter idag från stilla, rätt skapligt på en 20/45 drevad 146"are med 51as matta tycker jag? Och då är den dessutom rapp i karaktären ingen dragrace feeling utan pigg och resvillig!
 

murriander

Ny medlem
13 sept 2005
2
0
1
37
Sundsvall
Jag körde med SPI Pipa + deras kolfiber slutburk samt ett vkit (helix, fjäder i primären/sek och då hade jag 23gr i pinnarna, testade väldigt många olika vikter och 23gr fungerade riktigt bra! Detta satt då på en X-RS 800 2012!

Testade bara pipan + lite mer vikt i pinnarna innan allt det andra åkte på, det fungerade mycket bra det med.

Har precis bytt maskin till en freeride 146" 2012, har ett team tied till den så imorn åker pipan och burken på, återkommer när jag testat lite mera med freeriden! Nån som har koll på om jag ska vikta likadant som i X-RSen?
 

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Ja bara att inse att spi röret levererar!
Hade 143km/h på ca 2-220meter idag från stilla, rätt skapligt på en 20/45 drevad 146"are med 51as matta tycker jag? Och då är den dessutom rapp i karaktären ingen dragrace feeling utan pigg och resvillig!
Visst körde du med burken och diablos kit också? Låter ju som din går grymt jävla bra...
Själv kör jag endast med annan helix samt hårdare fjäder i sekundären, då den gärna ville gå mot övervarv och klippa tändningen annars...
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Ja, pipa+burk och diablo-kit, det roliga är att jag bara har 3500 i tillslag så maskinen funkar att dra kälke och skjutsa ungarna på oxå! (Även om det kräver en försiktig tumme...)
 

frugansover

Välkänd medlem
5 okt 2008
138
0
16
Piteå
Äntligen fick man tummen ur och besökte Christian (Diablo) som lade sina magiska händer på variatorerna samt drevade upp maskinen 2 kugg på lilla å d lilla som kördes nu ikv så kan jag säga att det vart en helt ny maskin! Den matar på nå grymt! :)
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Testat SPI pipan med SLP slutburk idag.
Så nu är det bara att börja om med variatorerna:)
Övervarvar direkt och känns helt tom på vikt. Blir att dreva upp och fylla på med vikt. Helt klart fungerar pipan:)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Skojigt!
Körde lite i dag, -15 och hårde spår, fy f-n vad jag tycker den går fint nu... ;)
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Re: Sv: Trimma e-tec!

Skojigt!
Körde lite i dag, -15 och hårde spår, fy f-n vad jag tycker den går fint nu... ;)
Har dåligt med snö här så det blir stubbåker med 1 dm hård snö, men matar på duktigt med skidorna i vädret. Drevat upp till 24/45 och bytt sekfjäder. Ligger på 8000+ så ska i med lite mer vikt och eventuellt flytta lite vikt. Men känns riktigt vass.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Satte äntligen i Diablos kit idag, ut och prova en vända på några åkrar, endast 4 dm snö lätt packat, och jösses vad maskinen går, grymt stark redan från början och ett vansinnigt driv rakt upp till 8100 varv, skickar skidorna hejvilt 2 meter i luften och hupps där tog åkern slut, sväng om och samma resa åt andra hållet.

Återstår bara att testa i mera snö nu då. Christian vet vad han gör helt klart.