En vild gissning är +5-7hk vid 6-7000, +0 hk vid 7900 (-4hk om du har spi burken oxå)Jag har bokat dyno tid hos mulle fredag den 22 så då kommer ni alla får svar på era frågor om vart och hur mycket effekt spi pipan igentligen ger.
Kommer köra med både originalpipan och spi pipan. så jag får på papper vad den ger.
Ne nu ska jag ner till garaget å slänga dit dom sista 2g på pinnen så kommer jag ha en pinvikt på ca 22g =)
Jag köpe tungsten insattser. dom väger ca 4g styck och är lika stora som 2g pinnskruvarna. så då kan du lasta på 22g utan att slipa ur och köra alla click lägen.pinkittet jag har räcker inte till, så min fråga är om de finns några justerkit som går typ till 20-22g som clicker funktionen funkar fullt ut med!
16-22,6 kittet som snoperformance har funkar tydligen inte då de tar i governorknoppen!
Problemet är att jag vid låghöjd lär köra cl1 med helt original maskin och nu ska på med Henkeburk å Bmp y-pipe! vi har monterat de på polarens boondocker och fick gå ner från cl3 till cl1 för att slippa övervarvningsskyddet.
Kittet jag har så är de tungsten dock upp till 19gJag köpe tungsten insattser. dom väger ca 4g styck och är lika stora som 2g pinnskruvarna. så då kan du lasta på 22g utan att slipa ur och köra alla click lägen.
Hm, återstår att se, upplevde dock att den drog mer vikt när jag monterade burken. Jag vet att dom säger 0hk men nått hände, nått värt 1g på pinnen, kan ju bara vara att den byggereffekt snabbarekanske?En vild gissning är +5-7hk vid 6-7000, +0 hk vid 7900 (-4hk om du har spi burken oxå)
Har sett en bromsning på pipa + burk vs pipa + originalljudd. vs helt original. Den bromsningen är dock inte helt rättvis då det var något fel på skotern (xrs-12). men det gav en fingervisning....Hm, återstår att se, upplevde dock att den drog mer vikt när jag monterade burken. Jag vet att dom säger 0hk men nått hände, nått värt 1g på pinnen, kan ju bara vara att den byggereffekt snabbarekanske?
Vart köpte du tungstensvikterna ifrån?Jag köpte tungsstensinsattser. dom väger ca 4g styck och är lika stora som 2g pinnskruvarna. så då kan du lasta på 22g utan att slipa ur och köra alla click lägen.
Fått Y:et?Ja, nu har man respons och klipp hela vägen, går att dutta till på gasen och lyfta skidorna, sen känns den ju betydligt starkare under peaken. Min standard behövde 8100 för att gå, nu drar den ju hårt ända ner till 7800. Ska bli spännande att se före/efter/med/utan på samma maskin samma dag!
Är SPI Insattser. Köpte dom av diablo(har inte betalat dom ännu så vet inte vad dom kostar)Vart köpte du tungstensvikterna ifrån?
Ingen som har några ideer?Nu har jag ett jätte problem. Körde 20g pinne med 8100-8200 varv. la på till 22g pinne och då lyckades jag få den att varva 8300!!! och varvstoppet går i. Stoppade sedan i 2g toppvikt men ligger fortfarande på 8200 och känner den begränsar varven men inte så den börjar varna...
Någon som har någon vild gissning? Inga problem med gammla primärfjädern. Ska vara samma slut tryck på denna.
Jag har en fundering och det är att det är ganska kass kvalite på pinvikterna jag har så trycker jag rullen hårt måt pinnen så känner jag det går tyngre än om jag gör motsvarande på originalpinnarna. så kanske går tungt där så den inte orkar växla ut. Och därav ökade varvet ännu mer med mer vikt.
Men hadde slut på lås pinnar så han inte testa byta till originalvikterna. Körde med dom utan toppvikt med gamla fjädern så om allt stämmer borde jag alla gånger klara mej med 2g toppvikt och samma vikter.
Du har inte lyckats klämma dammskyddet så det hindrar fjädern?Ingen som har några ideer?
Fungerade klockrent med gammla fjädern. Pratade med diablo och den nya har tillockmed aningsns mindre slut tryck men högre start tryck. (uppmätta värden)