Ett tips vet inte om du fått med de men gör gummibussningar utanpå nedre infästning på skidstötdämparna, asa dämparna klapprar å lever om annars men är riktigt progressiva som framdämpareDet blev några timmars besök hos ASA idag.
Kul att få skruva ihop sina egna dämpare, jag har bilder från hela förloppet på kameran men jag kan posta före och efter som jag har på mobilen. Kommer mer sen.
Jag är riktigt nyfiken att prova dom.
Jag har inte kollat dämparlängden på Assaulten.Fan vad fint. Ska bli kul att höra hur dom fungerar för dig. Hur går det att anpassa dom till assaultboggien? Går ett att modifiera dom där eller blir Det ett ett till set?
Kollar upp det, men jag vet att bakdämparna är lättare än Lynx egna.Vikt på dom?
Håll utkik på ASAs hemsida och facebook dom kommer köra en lagerrensning på det dom har hemma, så motsvarande min uppsättning kostar 16kkr men det beror lite på villka modeller man behöverVad kostade dämparna? Har funderat på att prova till min PRO..
Danne - ja dom som vrider sig i lederna å får ett skitirriterande klapper. Men riktigt fina framdämpare i pps boggin är dom dock hemsk ;p men då hade jag typ gen 3 så dom är vell uppdaterade sen förra vintern
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Omöjligt å justera in å få den som man vill med 2 ASA dämpare i boggien, hur hårt man än ställde den blev de som inge bättre , bakre dämparn agerade katapult och centern upplevdes för mjuk men så jobbar ju ASA. Dom fungerar dock hyffsat om du kör med typ ASA som centerdämpare och en KYB bakre är egentligen bara kombon att ha två ASA som inte riktigt fungerar. Men som sagt så hade jag tidigare modell typ prototyp, fick låna min uppsättning via Tommy Edvinsson.Vad hade du för bekymmer med boggien ?
De är just de den bakre har väldigt mkt av - Retur. Så den agerade kattapult ;P men som sagt dina är ju nå generation nyareDet blir intressant att prova, jag vet att bakdämparen har en annan "kolv" med mer returdämpning i min uppsättning iaf.