NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Jag har mailat ansvarig för mässan och jag kommer få en plats att stå på.
Om inget oförutsett händer kommer jag stå där så då är det bara komma förbi och kika och snacka med mig.
När och var är mässan? (kring pite havsbad jo, men mer specifikt?) gärna en länk :) Kanske kommer upp o kikar lite :)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Idag fick jag flänsen planad efter svetsningen och då passade jag på att få en nippel till trottelblocket svarvad, den ska slitsas upp för vajern och justeras i lämplig längd.

sen fortsatte jag på kollektorn till avgassystemet.
jag kapade upp ett rör och vek ut det och fyllde i med plåt.
Imorgon blir det att prova ut vinkeln på plats i chassit och svetsa fast den i grenröret och fortsätta på avgassystemet fram till ljuddämparen.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
:) Fan va roligt! Om jag inte missminner mig å var det någon som sa att det nog inte skulle bli någon körning i vinter! Bra jobbat!

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
tack, första uppstarten är alltid magisk.

:) Fan va roligt! Om jag inte missminner mig å var det någon som sa att det nog inte skulle bli någon körning i vinter! Bra jobbat!
Undra vem som sa det :)

Jag passade på att fixa till min distansnippel igår medans svetsarna svalnade
jag slitsade upp den för vajern, gjorde ett spår för en bit ståltråd som om det behövs kan låsa fast vajerhöljet ( vissa har haft problem att vajern kan kliva av) och så polerade jag upp den med autosol.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Tack TraSSl !

Innan jag gav upp i natt så hade jag lite vajsing med bränsletrycket så jag beslutade mig för att kika på det idag och föga förvånande var bränsletrycksregulatorn skit, man är dumsnål ibland.
Det är ju ingen rocketscience att bygga en BTR (ett membran och en fjäder) men Kineserna klarar tydligen inte det.
Nu blir det att skaffa en riktig regulator tillsammans med en kraftigare bränslepump på en gång.
Synd för jag hade faktiskt tänkt ta "premiärtur" runt gården iaf.
Sen behöver jag även avgasböjar med tajtare radie så det blev stillestånd i garaget nu.

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Du hade ju chansen att köpa en bra fastän beg av ett bra märke ;) , för samma pengar .
Tråkigt då det händer , men då man går in i ett projekt , varför ens tänka på kina skit till Turbo och dess delar runt om ? , tänker inte bara på dig , ser många andra trådar och projekt där man tar den vägen och får sen trubbel , men men :)
Hoppas det löser sig i alla fall , du är ju nära mål linjen :) , blir nog bra till slut .

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Den for med i bara farten när jag beställde alurör,siliconslang, catchtank och dom prylarna, det var utförsäljning så den kostade bara 279:-, jag KANSKE kan använda tryckmätaren från den iaf. :)
Med facit i hand så ska man nog inte snåla på bränslesystemet då det är en ganska vital del.

Men jag är fortfarande inne på att prova en kina turbo.... om den håller en tiondel av vad en bilturbo gör är det ju ändå minst 2000mil.

Du hade ju chansen att köpa en bra fastän beg av ett bra märke ;) , för samma pengar .
Tråkigt då det händer , men då man går in i ett projekt , varför ens tänka på kina skit till Turbo och dess delar runt om ? , tänker inte bara på dig , ser många andra trådar och projekt där man tar den vägen och får sen trubbel , men men :)
Hoppas det löser sig i alla fall , du är ju nära mål linjen :) , blir nog bra till slut .

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vad du än gör/köper i kina väg, så köp inte nån kina turbo,sattsa på en kullagrad garret, eller en mitzu td04 eller liknande kvalitets turbo, tänk på vad som kan hända om kina turbon visar sig vara skit&pajjar&det lossnar nå skräp från den å far in i motorn.....

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Det är inte för att vara dum eller kasta skit jag frågar , tycker då man ger sig in i ett projekt , lägger ner så mycket energi och tid , kosta på det som behövs också då , man har igen det även om det svider lite mer i plånboken .

Har man inte råd med det , nä då kanske man skulle satsat på något annat att hålla på med , det är samma sak med AN- kopplingar , finns billiga , men det är också skit , skall man ha AN kopplingar , betala och köp ett känt märke .
man gör som man vill , men man får igen det många gånger om man lägger på en slant .

Du har gjort ett bra jobb , så det är ju tråkigt med sådana här baksmällar :mmph: , men det blir bra till slut :blink1:

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Nu var det ett väldigt lindrigt bakslag, och jag håller tummarna att det inte kommer något större :)
Vi får se det är ju ett tag kvar tills någon turbo blir aktuell (Det blir inte till den här säsongen) så jag kanske hinner tänka om.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Ta nån bosch regulator från en bil, tryck kan justeras igenom att klämaihop den i skruvstycket om det prompt skulle behövas ändras. Kina turbos finns det ju faktiskt som funkar numera å dom går väll ganska snällt i en skoter, annat när dom våldtas med dubbla trycket i en bil.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: Re: NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

härligt att den är igång danne.. :)
Skönt med uppstart så man ser att motorn funkar.

Ta nån bosch regulator från en bil, tryck kan justeras igenom att klämaihop den i skruvstycket om det prompt skulle behövas ändras. Kina turbos finns det ju faktiskt som funkar numera å dom går väll ganska snällt i en skoter, annat när dom våldtas med dubbla trycket i en bil.
Det blir nog en Malpassi nu, samma som MCX kör i sina kit.