Sladdning Sävast 2013

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Toppen Fredrik. Jag lyckades inte heller ladda upp dina bilder här. Gör det på vår Faceb.sida.

Mycket bra jobbat och välkommen in i gänget.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Om vi som använder klubbens vikingar isar av fotsteg, det värsta i boggien och på speciellt RS de övre löphjulen så är det mycket trevligare för den som ska använda maskinerna nästa gång

Har idag sladdat från Arne till hängbron och till älven, det var väldigt knöligt över Åberget samt längs älven mot hängbron

Just nu är det salsgolv på de flesta ställen efter den biten, får hoppas att det inte gasas alltför mkt innan det får frysa ihop

Mellan Bodsvedjan och hängbron
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sladdat med egen skoter + nätsladd idag:
Båthamn-Arne-Sävastån upp till älven-OK
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Någon som är sugen på att hänga på imorgon och antingen bara fara och köra en sväng eller så tar vi med oss varsin sladd och sladda lite :p
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Vart inte att sladda idag 11/2. Men imorgon 12/2 komer jag + en kompis åka ut med privat skoter + Snow Mover och Viking 3 + nätsladd. Vi åker ut från förmiddagen.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vart inte att sladda idag 11/2. Men imorgon 12/2 komer jag + en kompis åka ut med privat skoter + Snow Mover och Viking 3 + nätsladd. Vi åker ut från förmiddagen.
Låter trevligt, hade själv tänkt att åka ut i morgon fm. med RS + rasp, ca 10.00 Arne

Det som behöver avverkas, gissar jag, är mot Gruvberget, mot Sunderbyn, mot Boden, mot Ängesbyn

Tror att det är riktigt hyfsat mot Åberget-Bodsvedjan
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Har varit ute på förmiddagen med privat skoter + nätsladd och Viking 3 + nätsladd. Ska ut med Viking 3 i kväll och köra nå ved till skoterstugan. Jag drar nätsladden bakom mig då oxå :)

Fy fan vad leden är fin nu!
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag sladdat allt utom Åbergsdelen, dvs stugan, våra kraftlinjer, mot gruvberget och leden mot Ängesbyn

Således behöver vi inte sladda mer denna vecka, även vi måste tänka på bensinräkningarna

Kraftlinan mot Boden
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Mycket bra gjort Runte! Vi har sladdat Åberget, mot paradisön och hängbron. Har även varit och lämnat lite ved till skoterstugan :)

Lederna är fan bättre än Autobahn just nu :p
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Jag ska till hedsvedjan idag med min privata skoter, kommer då att ta med mig nätsladden som står nedanför L-O (Golf-Kullen). Kommer sladda från L-O, ån, förbi Arne, Åberget och till hängbron. Lämnar den sladden vid hängbron en timma och tar hem den på tillbaka vägen. Då sladdar jag älven och upp vid paradisön.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har sladdat idag mot hängbron samt till älven

Har för avsikt att ta resten i morgon tisdag, åker runt 1000 om någon har lust att bli med
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har raspat till stugan-våra kraftlinjer och till Korsmyran idag

Bäcken och upp mot Gruvberget har jag lämnat till andra hugade

Skottade även av taket på stugan


Är irriterad över 4-hjulingsmarodör som lämnat djupa spår efter sig på sina ställen, se sep inlägg
 
Last edited:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kan hända att jag följer med på det om jag hinner jobba undan ikväll.