Märkes***eritråden...

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
tyvärr finns det ingen yamaha som är färdigbyggd,
men skillnaden mot andra skotrar är som i mitt fall ,när man lessnat på 150hk och 600 mil så monterar man en turbo å får 300+ ,över 1 hk per kg
och fortsätter ha roligt....
för er som inte provat köra med 300 hk prova inte ,svårt att gå tillbaka till illaluktande mekanoskotrar........
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Polaris kunde inte betala svetsgasen så dom tog limtuden istället, för övrigt jävla skitskotrar, rolig som satan men håller fan i mig inte för något. jävla hårdpapp, gick 4 framvagnar för mig på en vinter.
skidoo har fortfarande sin jävla skitmotor och sina remproblem.
arctic cat behöver vi inte tala om.
lynx det är ju en begagnad Bly-doo med nya dekaler
Yamaha- den där vikten alla talar om vart finns den? har aldrig upplevt nytron som tung, ni måste ju vara otroligt veka. det skiljer ungefär 20kg mellan nytron och dom konkurerande märkerna, m1100 proclimb väger ju över 300kg, min x- ride väger 284kg, vilken är tyngst? sen har du en finish och kvalité som är till duga när det gäller yamaha. Yamaha är kanske inte dom roligaste,snyggaste,lättaste eller bästa skotrarna men det håller ju iallafall mot för dom andra märkerna :) sen vilket annat märke kan du plocka ut 300hk och det håller om man sköter om dom? ;)
X-ride 284kg vs pro rmk 189kg vilken väger mest? En Soppråm kan ha 2000hk och hålla för allt, men hur rolig är den att köra?
 

ErkkiT

Välkänd medlem
4 apr 2012
320
0
16
Kiruna
Förra åtret när vi åkte på en långtur till kebnekajse var vi en 11s polaris switchback assault 800 144", en nytro mride162"-13 med stora kylaren, en rev summit 800 07 151", tre 13 BD 39or, en polaris rush 600 och en polaris RMK assault 800 -10. En skoter av dem hade problem med rem och att den gick varm. Gissa vilken??
Jo aset till grävmaskin som kallas nytro..... kvalite i mitt rövhåll det där yamaha....

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
Granis...

Kan inte säga att jag är avis. På de få ställena du kan klämma ut 300 hk i Sverige, med en Yamaha dessutom, tycker jag intr om att köra på.
Okej glömde att påpeka att man inte ska vara en liten räka .för då blir man en styrvimpel...
måste ha lite kött på benen..:)
 

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
Och om valfri person här inne skulle be dig följa med på lite skogsåkning med teknisk körning mellan träd... NÄR ska du använda dina 300hk?
Min huvudsyssla är att köra mellan träd och samtidigt uppför,,
mina vänner kör summitar ,freeride ,rmk´s, så det funkar !
ingen moppemuche bara helskägg..
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Min huvudsyssla är att köra mellan träd och samtidigt uppför,,
mina vänner kör summitar ,freeride ,rmk´s, så det funkar !
ingen moppemuche bara helskägg..
Mmm, right...
Det finns en anledning till att det inte finns några Yamahaer med i filmerna som innehåller teknisk
körning...

Man har mycket roligare med en 230/150hk skoter i brant skogsterräng och på skrå än med en 290kg/300hk klump...
Finns flera exempel på det, bla kompisen som snabbt bytte bort sin X-ride 270 mot en Pro 800 när han fick testa en modern lössnöskoter i rätt förhållanden. X-riden hade gått 30 mil...
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Min huvudsyssla är att köra mellan träd och samtidigt uppför,,
mina vänner kör summitar ,freeride ,rmk´s, så det funkar !
ingen moppemuche bara helskägg..
jaja, men han frågade VARS du använder dina 300+ hk där det är så trångt att skotern, i det här fallet blysänke precis går mellan träden. då kan du vara hur stor som helst, nyper du ner då så kommer du plocka träden istället för att köra mellan
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Mmm, right...
Det finns en anledning till att det inte finns några Yamahaer med i filmerna som innehåller teknisk
körning...

Man har mycket roligare med en 230/150hk skoter i brant skogsterräng och på skrå än med en 290kg/300hk klump...
Finns flera exempel på det, bla kompisen som snabbt bytte bort sin X-ride 270 mot en Pro 800 när han fick testa en modern lössnöskoter i rätt förhållanden. X-riden hade gått 30 mil...
[video=youtube;QY76PhWrFYU]http://www.youtube.com/watch?v=QY76PhWrFYU[/video]
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
jaja, men han frågade VARS du använder dina 300+ hk där det är så trångt att skotern, i det här fallet blysänke precis går mellan träden. då kan du vara hur stor som helst, nyper du ner då så kommer du plocka träden istället för att köra mellan
Med den där blyklumpen så står väl inte trädena kvar :)
 

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
jaja, men han frågade VARS du använder dina 300+ hk där det är så trångt att skotern, i det här fallet blysänke precis går mellan träden. då kan du vara hur stor som helst, nyper du ner då så kommer du plocka träden istället för att köra mellan
Vars ,precis där alla andra kör
oftas i vougga med omnejd ,
Varför måste man hålla fullt ? jajust ja, lite effekt = hålla fullt
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
[video=youtube;QY76PhWrFYU]http://www.youtube.com/watch?v=QY76PhWrFYU[/video]
Haha, flera meter gata mellan träden. Det där var väl inte någon teknisk körning?

Sen kika vid både 0.50 och 1:06-1.07 han var ju fasen in i några av träden där.
Hahaha sopa, eller förlåt C.Brown du körde yamaha så fullt förklarligt.

Här har du exempel på trädkörning (fast inte någon särskilt "teknisk" körning ändå):
[video=youtube;5V4wsOgaWlw]http://www.youtube.com/watch?v=5V4wsOgaWlw[/video]
 
Last edited:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Vars ,precis där alla andra kör
oftas i vougga med omnejd ,
Varför måste man hålla fullt ? jajust ja, lite effekt = hålla fullt
men du skröt ju över dina 300 hk. då använder du ju inte mer än 150-160 hk du heller när du inte kan hålla stumt. och då är det ju inge roligare bara för att du har kostat på dig en turbo för nästan 50 tusen men ändå inte kan använda den
 

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
men du skröt ju över dina 300 hk. då använder du ju inte mer än 150-160 hk du heller när du inte kan hålla stumt. och då är det ju inge roligare bara för att du har kostat på dig en turbo för nästan 50 tusen men ändå inte kan använda den
Ha ha , ibland använder jag 300 hk för jag har valfrihet .
Nä för tanten är det inge roligare som får tvätta kallingarna stup i kvarten