Lynx Boondocker by Chris

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Igår då jag kom upp hit till Sälen så hade det kommit ca 15cm nysnö...nu under natten har det väl fyllt på med nån cm till :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Min säsong är slut sedan drygt 1 vecka tillbaka...blev några mil och timmar :) Hade inga som helst problem med maskinen under hela vintern.

Jag hade planer på att åka upp norröver nu april eller maj men tyvärr lyckas jag inte hitta nån lämplig lucka i min fullteckande kalender så nu står maskinen i garaget för sommarförvaring.

Axel97

Medlem
28 nov 2013
38
0
1
Min säsong är slut sedan drygt 1 vecka tillbaka...blev några mil och timmar :) Hade inga som helst problem med maskinen under hela vintern.

Jag hade planer på att åka upp norröver nu april eller maj men tyvärr lyckas jag inte hitta nån lämplig lucka i min fullteckande kalender så nu står maskinen i garaget för sommarförvaring.
grymt projekt! har du nå film när du kör den?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Funderar på att byta skidor till nästa säsong. Nån som har tips? ÄR det C&A BX som gäller eller?

Funderar också på att montera en sån låda på avgassystemet för att kunna få lite varm mat uppe på fjället. Nån som tips på en bra sådan?

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Funderar på att byta skidor till nästa säsong. Nån som har tips? ÄR det C&A BX som gäller eller?

Funderar också på att montera en sån låda på avgassystemet för att kunna få lite varm mat uppe på fjället. Nån som tips på en bra sådan?
För att få lådan på ett smidigt ställe måste man nog sätta slutburk, har för mig att muffpot är populär på dootalk. http://muffpots.com/index.php?main_page=product_info&products_id=160&zenid=62a8b0dd8ca67c82185ee00c395c4c0c

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Det lilla jag åkt med BX så tycker jag de varit mycket bra. Dock är det amerikansk passform och kvalitet, iaf på det par jag fick. Hålen (de som förborrats) för styrstålen låg inte i linje med kölen och dessutom saknades ett hål per skida. Och det medföljande monteringskitet (yamaha) gick rakt ner i bingen. Gjort av svartstål med usel passform på både bussningar och skidgummi.

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Är helnöjd med mina bx! Åkt med xtx mtx och bx och av dom tre är bx helt överlägsen. Men köp inte för extrema styrstål då blir dom tungstyrda.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Tack för tipsen. Blir nog att testa ett par BX till vintern :)

Sen får jag se vad annat som kommer bli fixat under sommaren :)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det är vackert !
Jag har stora förhoppningar på nästa säsong då denna endast blev som förspel utan att få komma till :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nån som har tips nån liten smidig väska till styret? Såg att BRP har nån original men den var ju hyfsat dyr också....

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Julklapp?

Det finns några andra märken men ingen som jag hittat som är i närheten av Brps väska. Jag har provat small väskan samt den längre. Finns även en skitstor variant som rymmer någon liter.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Julklapp?

Det finns några andra märken men ingen som jag hittat som är i närheten av Brps väska. Jag har provat small väskan samt den längre. Finns även en skitstor variant som rymmer någon liter.
Har du nån bild då den är monterad den lilla? Svårt att få en uppfattning från dom bilder jag hittat då den inte är monterad på styret.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Den lilla ser för taskig ut på moderna (högre styrhöjare) Jag hade den på en lynx enduro -05.

Den lite längre passar bättre och ser riktigt smidig ut på högre styrhöjare. Den största är ganska stor men vinsten är förstås att du rymmer mer.

googla: brp riser bag

Där hittar du den stora och den största av brps väskor.