De va då fan vad den här tråden hade hamnat långt bak :unsure: Nu har det ju börjat komma små vita flingor från himlen även här i Övik och det gör ju sitt för skotersuget :tongue1:
Slet fram skotern för någon vecka sen och har fixat lite av det jag hade tänkt hinna med i sommar som inte blivit gjort. Har flyttat upp hela turbopaketet ~40mm så oljetanken inte behövde hänga ner igenom buken och anpassat resten av prylarna för det. Monterat en 38mm Tial MV-S. Bytt till ett M8 -09 expansionskärl som har slanganslutningen till tunnelkylarn bakåt istället för rakt ut mot turbon och byggt ett supportstag under turbon.
Lite nya prylar:
Pipan kortad och wg'n inpassad. Svarvade till en ny fläns till inloppet på wgn med lite längre avstick än den som följde med:
Svetsade dit en 1/8" NPT mutter också för mottrycksmätning. Å lite färg på det:
Här ser man supportstaget för turbon:
Monterat:
Nu är det inte så mycket kvar innan jag kan åka neröver för en bromsning och mappning. Ska byta en oljeslang och förlänga tryckröret från turbon lite bara, å lägga igen hålet i buksidan efter oljetanken. Är sugen på att bygga upp luftfiltret så jag slipper ha det under huven också, men det får bli efter bromsningen om det är nått kvar av den här skotern efter en dag i bänken :becky: