Vilken version, 162" eller?Vi har vägt en viper mtx med 190 turbo mm nu, körklar vägde den 285!
153" fulltankatVilken version, 162" eller?
Alla vätskor fulltankade eller?
Som två BR .....Vi har vägt en viper mtx med 190 turbo mm nu, körklar vägde den 285!
Håller med, det är pinsamt att Yamaha gör exakt likadant som Arctic försökte med ifjol.Att polaris skulle samla 3ggr så mycket snö och is som vipern faller givetvis på sin egen orimlighet.
Ni får inte glömma att amerikanarna är sedan länge regerande världsmästare i bullshit och missvisande reklam.
Att polaris skulle samla 3ggr så mycket snö och is som vipern faller givetvis på sin egen orimlighet.
Ni får inte glömma att amerikanarna är sedan länge regerande världsmästare i bullshit och missvisande reklam.
Yamahas skoteravdelning i USA måste ju dessutom gå all-in i resonemanget att alla amerikaner är idioter?Att polaris skulle samla 3ggr så mycket snö och is som vipern faller givetvis på sin egen orimlighet.
Ni får inte glömma att amerikanarna är sedan länge regerande världsmästare i bullshit och missvisande reklam.
Tycker det är högst relevant. För det första så köper du ju Vipern med turbo som tillval i butik där.Yamahas skoteravdelning i USA måste ju dessutom gå all-in i resonemanget att alla amerikaner är idioter?
Blir så fruktansvärt provocerad när dom tjatar om motoreffekt, och blandar friskt mellan överladdat och n/a. Vad är det som hindrar att man jämför med turbokonverterade RMK eller Summit?
Som sagt en sådan här reklam som försöker missleda funkar inte här.Yamahas skoteravdelning i USA måste ju dessutom gå all-in i resonemanget att alla amerikaner är idioter?
Blir så fruktansvärt provocerad när dom tjatar om motoreffekt, och blandar friskt mellan överladdat och n/a. Vad är det som hindrar att man jämför med turbokonverterade RMK eller Summit?
Ägt både en xf 800 och nytro, nuvarande maskin är en pro rmk 600. Tycker det låter rätt roligt när man skriver att 800:an har så MYCKET mer effekt än nytro motorn. Då måste ju min 600 idag va som en ET250 för nytron kändes vassare än den. Sen så går ju 800:an bättre men väldigt överdrivet att skriva att nytro motorn skulle ha mycket mindre effekt, får det att låta som att den är orkeslös utan turbo.Nu var det kassa förhållanden men känns väldigt lik XFn körmässigt fast med mkt mindre effekt. Väldigt lovande.
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
-30-40hk är mkt mindre effekt. Punkt.Ägt både en xf 800 och nytro, nuvarande maskin är en pro rmk 600. Tycker det låter rätt roligt när man skriver att 800:an har så MYCKET mer effekt än nytro motorn. Då måste ju min 600 idag va som en ET250 för nytron kändes vassare än den. Sen så går ju 800:an bättre men väldigt överdrivet att skriva att nytro motorn skulle ha mycket mindre effekt, får det att låta som att den är orkeslös utan turbo.
-30-40hk är mkt mindre effekt. Punkt.
Och nä inte upplevdes Vipern slö. Tryckte man på så var den rapp men det som matade aldrig på som t.ex. en XF 800. Eller för den delen ens som min Cfi 700.
Viktigt att tillägga är ju att det är min åsikt av väldigt kort provtur på dåligt underlag och framförallt att det var prototyper och variatorerna lämnar nog mkt att önska. T.ex. hade dom en väldig tendens att slå i varvstoppet.
Med det sagt går den fortfarande bra mkt sämre än en XF 800.
Dock skulle jag och många andra nog aldrig äga en viper utan turbo. Och då är det ju en helt annan sak med 190hk. Det var det jag menade dom lovande då chassiet verkade funka bra med spisen!
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk