Ritsem

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Någon som varit där uppe nyligt ? Tänkte kolla lite hur det är med snö och så.. Blir upp om två veckor :D

Urjan

Välkänd medlem
27 jul 2008
138
0
6
Luleå
Jag var i stugan som är någon mil ifrån ritsem och där var det ganska bra med snö,kring metern på fjällen och för mycket i skogarna :)

Last edited:

Urjan

Välkänd medlem
27 jul 2008
138
0
6
Luleå
Borde det vara,om inte lite mera. På kalfjällen var det kanske lite för lite snö men det är just vid trädgränsen det är som mest :)

D

Draken

I själva ritsem är det ju aldrig någon snö,inte i sjöfallet heller.
Allt blåser ju bort därifrån.

Men runt omkring ritsem åt alla håll brukar det vara mycket.

Minns första veckan i maj för typ 100år sen,då var det kvar lätt över 1m där uppe. 5 minus på natten och +10 på dagen.
Det var tider det! :)

Hoppas det blir samma under påsk i år. :D

D

Draken

Påsken ifjol var ju i mitten av mars,i år är den typ i mitten av april.
Då har förhoppningsvis solen börjat värma på dagarna där uppe.:rock:

D

Draken

Jaså? Hos han har vi också bott flera gånger. Dock för länge sen,men ändå.
Lasse W är en lustig filur.:cool:

I år blir det sitas med omnejd.

Är ett tag sen man var upp dit,ska bli kul att återvända till dom riktiga fjällen. :rock:

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Hehe, ja han är rolig lasse..

Känner du igen han ? : )

Ja, vi var upp en sväng till sitas ifjol bara över en dagstur men ändå.

Vi har 2 resor bokade iår, blir gränsen vecka 14 och sjöfallet över påsk p.ga att får låna husvagnar dära..

D

Draken

Han är sig lik,dock verkar han ha uppdaterat sig med moccajacka och kepslyse sen jag såg han sist. :cool:

Sen brukar han inte ställa glaset så långt bort heller,det måste vara en tillfällighet på bilden.:D

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
haha, ja dom första åren vi var upp så var han rätt hård på flaskan så att säga..

Men nu har han haft fel på pumpen som han säger så nu tar han det lite lugnare faktiskt men en och annan pilsner går nog ner ska du se.. : )

D

Draken

haha, ja dom första åren vi var upp så var han rätt hård på flaskan så att säga..
Men nu har han haft fel på pumpen som han säger så nu tar han det lite lugnare faktiskt men en och annan pilsner går nog ner ska du se.. : )
Jag är förvånad att han öht lever med tanke på hans kanske inte alltid så hälsosamma leverne. :D

Okej men runt metern iaf.. om det stämmer blir det fin fint :)
Jag tror inte det är 1m där nu,men om du väntar drygt 2v så kan jag berätta. :laugh:

D

Draken

Va fan
Han verkar välkänd denna lapp-ikon,alla känner han. :cool:

Klart lappar är segt virke,men som han drack dom åren vi var där så är det ett medicinskt under att han lever.:beer: