Projekt Arctic Cat F6 SnoPro -06

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Blir helnajs. håller också på å gör en dyna av markisolering. bara å ta silikon å limma ihop skivorna med. Men lägg inte det för nära kanterna om du ska slipa av dom med sandpapper för då går de inte lika gött å slipa.

Jävligt räsig skoter har du grejat ihop dig iaf!!!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tack för kommentarerna. Ska se om de blir att börja forma den ikväll.
Limmade ihop den med fogskumm.

vilken klädsel ska du använda på dynan?
Ska använda Biltemas Konstläder. Har mailat och frågat om de klarar minus grader och att användas till dyna och det gör det.

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Ja de finns ju fogskum å ju hehe..
du funderar inte på att plasta dynan?
Jag har just lagt första lagret med plast nu tänkte att de lär ju bli lite mer hållbart om man plastar..

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hahaha jo kan ju inte bara sitta vid dum burken och häcka ;)

Har inte haft en tanke på det och de lät lite väl jobbigt tycker jag ;)

Aja, blev inte formning idag, tar den till helgen då man har tid så man kan stå där och fundera utan att stressa.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Då har det hänt mer på dynan. Den har antagit den form jag vill ha och nu har jag börjat klä den med skumgummi och liggunderlag. Har lagt skumgummi på själv sitsen och lägger liggunderlaget på sidorna.

Här kommer några bilder.

Lite finlir kvar där

Den där randen på toppen är fixad med en skrot bit som blev över, forma den och limma på den.

Tur man har gått om dunkar i garaget ;)

Blir att fixa det allra sista ikväll när det torkat. Sen blir det en Luleå resa till veckan och ett besök på Biltema så ska man ringa och höra med han som ska sy överdraget.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Väldigt svårt att tänka sig hur det ska bli faktiskt, tycker inte att det ser bra ut i dagsläget om jag ska vara ärlig! :/

Men det kan bli en helt annan grej när du fått på överdrag osv, så det är med spänning jag ser fram emot slutresultatet!
En stor eloge till ditt arbete och din ork!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Fint med ärlighet Kryckan !
Sen blir det ganska stor skillnad när man får på ett seriöst gjort överdrag.

Ska försöka få den att efterlikna Metsos fina skiss fast med helsvart överdrag, fast blir inte riktigt så där vid tanken.

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nu matas de på med bilder ;)

Har monterat mina bullseyes på luftburken idag. Har varit lite slö med dom.
Sen så är dynan klar inför att kläs med överdrag

Int så snygg nu men vänta bara när överdraget kommer, gud så skönt det blev med den där :) och det är det jag är ute efter ;) Btw så ser den bättre ut irl än på bild

Bullsen som jag och Metso köpte. Ska byta high flowen mot original nu när jag har dom här för bli nog lite mkt luft nu.

Nån som vill köpa High Flow tratten. 200kr så är den din.

Last edited:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Gött med bilder!

Vad gör de där bullseyegrejorna egentligen?
Finns inge bättre än bilder ;)

Märkte i vintras när det blev mycket puder körning och spränga vallar osv så lägger de inte scoopet på huven så skotern får ingen luft och tappar all ork. Med bullsen så kan den ändå andas fast jag sätter igen scoopet.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hmm ja nu måste jag fundera. Idag ringde jag och kolla vad det skulle kosta att sy överdraget till dynan om jag fixar material. 1000kr skulle det kosta, bara arbetet :S Öö nä, det tackar vi nej till.
Måste ringa runt lite och kolla om någon vet vem man kan lämna dynan till för jag kan då definitivt inte göra det själv.

Återkommer med info, ska iaf till Luleå imorn och köpa konstläder, så dynan kommer bli klar.

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
32
Hmm ja nu måste jag fundera. Idag ringde jag och kolla vad det skulle kosta att sy överdraget till dynan om jag fixar material. 1000kr skulle det kosta, bara arbetet :S Öö nä, det tackar vi nej till.
Måste ringa runt lite och kolla om någon vet vem man kan lämna dynan till för jag kan då definitivt inte göra det själv.

Återkommer med info, ska iaf till Luleå imorn och köpa konstläder, så dynan kommer bli klar.
satan va dyrt :shocked: Jag ska klä min för 600 med arbete och material :shocked:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Så där. Har pratat med en bekant lite och hon har gått med på att sy överdraget.
Så ikväll ska jag lämna dynan till henne, men kommer nog ta ett tag innan ja får den då hon har mycket annat att göra. Men om de nu skulle komme en snö storm så har jag ju original.