Kollade in toppen nu först (har missat det bygge ett tag) Toppens squisbredd är perfekt 10mm . Om du vill optimera toppen´senare så rekkomendrear jag minsta möjliga vinkel man får ha mellan kolven dome och squisyta. När man bara har 10mm bredd på såpass stort borr måste eller bör man göra allt för att få upp flamfarten det som går för med orörd vinkel är den toklåg.
Minsta lutning bör inte vara mindre än 1,2mm och man bör ha det också när man har så smalt band. MEN..Nu när du har såpass högt komp är det bara bra om du inte rört lutningen . Ska du göra om vinkeln så bör också kompet sänkas till 10-1 i samma veva.
Kompet är ju som du säger för högt. Det borde ligga på 10-1 för att skona motorn bättre (få vevlager att hålla bättre) och inte spika.
Finns inte en changas att du stannar på 0,3 bar (ingen kan det). För att det ska vara värt att åka turbo på vilken motor man än väljer så måste man över 0,5 bar. Turbon funkar helt enkelt inte någe bra på så lågt tryck. wastegaten måste börja öppna direkt från tomg så man får seg uppladd hela tiden i onödan. wategaten läker hela tiden ---- Turbotryck till kråkorna så att säga:biggrin1:
Exempel----Om du skulle ställa trycket till 0,5-0,7 bar så skulle den spola upp snabbre till 0,3 bar. För om du bara har 0,3 i sluttryck tar det längre tid att komma upp i 0,3 bar. Undra om någon förstog min förklaring:hmmmm:
Men nu tror jag faktist din topp klarar 0,5-0,7 bar utan att spika trotts 10,75-1 så ladda på du :biggrin1: Problemet är bara att motorn hela tiden får utstå onödigt högt kompförhållande hela tiden och måste köras på onödigt lågt turbotryck. Högt turbortyck och lite kompförhållande är skonsammare för motorn än högt kompf och lågt tryck.