Tänker ni vaccinera er?

Tänker ni vacinera er?

  • Ja

    Röster: 28 30,8%
  • Nej

    Röster: 63 69,2%

  • Totalt antal som röstat
    91
  • Poll closed .

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Löjligt, det har inte dött någon av Pandemrix i sverige
Hur orkar ni lyssna och läsa allt skit som skrivs?
Förstår inte varför det skall vara så svårt att lyssna på utbildad personal. Som sysslar med evidensbaserad veteskap med klara källor. Istället för dessa humbug spridare.
Mvh Andre
Nu är det ju ett tag sedan du har postat ovanstående. Men jag finner ändå det lämpligast att svara på dina påståenden.

Först och främst så har det inte dött någon av vaccinet i hela världen. Problemet är hur man definierar dödssiffrorna. När någon dör av t ex hjärtfel men i samma veva är smittad med svininfluensan så hamnar denne i statistiken för offer för svininfluensan. När någon dör i hjärtfel i samband med vaccinet så har inte vaccinet någonting med det att göra utan dödsfallet hamnar i statistiken för hjärtfelsdöda och vaccinet var bara en slump. Ett litet hårklyveri, med statistik kan man trolla fram vad som helst.
Att fler har dött I SAMBAND med att de har blivit vaccinerade i Sverige kan helt enkelt ha att göra med fler har blivit vaccinerade. Som sagt. Statistik...


Läs hela denna länk innan ni uttalar er. Jag vill egentligen bara visa på en mening men om ni ska hålla med eller käfta emot ska ni banne mig ha läst hela länken först.
"Pandemrix has been authorised under ‘Exceptional Circumstances’. This means that it has not been possible to obtain full information about the pandemic vaccine."
Från: http://www.emea.europa.eu/influenza/vaccines/pandemrix/pandemrix.html

Exceptional betyder
i det här fallet bara att medietrycket har varit riktigt stort. Så som jag tolkar det.
 

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Vilka symtom får personer som är sjuka i den nya influensan A (H1N1)?


Den nya influensan A (H1N1) kan ge feber, snuva, hosta, ont i halsen, huvudet och kroppen. Du blir oftast trött och kan ibland kräkas och få diarré. Den nya influensan kan ibland ge lunginflammation. Om du får svårt att andas bör du därför kontakta läkare.

Källa: Socialstyrelsen, Smittskyddsinstitutet
Jag har haft allt utom kräkningar och andningssvårigheter nu och än är jag inte död :D Det släppte i morse efter 3 dagar och nu rinner det bara en stadig ström av snor ur näsan :rock: Och en irriterande hosta.
Och jag har inte tagit något vaccin
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
ingen i familjen ska ta sprutan, just nu så har jag och båda döttrarna något som i allafall kan misstänkas vara svininfluensa, Tur att jag tecknade canal+ paketet i torsdags.
 

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
Nej! är man inte i riskgrupp så är det nog ingen fara. De är ju som villken influensa som helst(inte farligare än någon annan), bara att många blir sjuka på samma gång och att den sprids lätt!
 
D

Draken

Många hemmaläkare och tuffingar här inne.:rolleyes:

Undrar om man ska lita mer på en läkare eller några ungdomar på ett forum? :hmmmm:
 
D

Draken

Ja det är ju läkarna och sköterska som håller på med vaccineringen och själva har vaccinerats,tror inte dom gått till aftonbladet och vaccinerat sig.

Givetvis är det lite uppstorat i media men dom skriver ju mycket om detta eftersom just detta är hetast just nu.
Då är det värre med klimatbluffen som pumpas in i folks hjärnor så dom tror på det!
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Är det nån som vet hur många som dör av influensa i Sverige varje år? har hört/läst någonstans att det är ca20 eller fler....hur många har dött av baconsjukan
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Ja det är ju läkarna och sköterska som håller på med vaccineringen och själva har vaccinerats,tror inte dom gått till aftonbladet och vaccinerat sig.
Alla som jobbar på sjukhuset har vaccinerat sig men dom MÅSTE annars får dom inte jobba där.
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Antalet som dör är inte så många, men det som influensa kan göra är att den kan sprida sig till hjärnan och ge hjärnskador som aldrig läker. Morsans jobbarkompis (jobbar på sjukhuset) fick influensa som spred sig till hjärnan. Nu är hon döv för resten av livet och kan inte gå lika bra som vanliga människor. Det är någon jag gärna vill slippa. Och svininfluensan är en snabbspridande influensa, inte bara bland människor utan även i kroppen. Så jag satte det säkra före det osäkra och vaccinerade mig. Sen kommer det fram tillslut att anledningen till att dom flesta inte vaccinerar sig är för att dom inte är rädd för själva vaccinet utan faktiskt är rädd för själva sprutan. Säger inte att någon här är det men det finns faktiskt folk som fungerar på det viset och det är fulkomligt normalt.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
en stor fråga till er som kanske vet bättre en mig. jag tror med största sannolikhet att jag har blivit drabbad av flensan. mår bra nu så ni vet. min vän som ja frågade hade det för ett tag sen och hon säger att man bör stanna hemma minst en vecka från där du brukar hålla till i mitt fall skolan. äre så eller har ni andra något annat att säga/tillägga ?
 
Last edited: