rmk pro 800 155" 2011

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
De skulle vara mycket intressant att höra vad ni som har kört pro rmk 155 och rmk assault har att säga om dessa modeller. Tänker på hur dom är jämfört med varandra.
Gå in på polaris riders club där finns en liten beskrivning vad som skiljer dem åt men jag skulle oxå vilja höra mer omdömen från fler som kört båda.
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
I början av tråden är det där redan avhandlat
Nja det vill jag inte riktigt påstå att ni gjort, vad som skiljer dem åt i utrustningsväg, matta,dämpare osv är ju lätt att förstå om man är läs kunnig men hur upplevs de när man kör dem är iaf jag intresserad av men förhoppningsvis får man köra lite tolvor om några veckor och då är det ju bara o bestämma vilken man ska ha.
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Ramlade in en liten PRO-RMK på våran gård idag..
Någon av er som vet om den vanliga "Undersätet" passar, den som sitter på många Switchbacks..
Eller måste den justeras på något vis isåfall?

Finns det ingen Polaris åf som har en bra Webshop man kan beställa från ?
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Funderar på att byta vikter i min maskin (standard RMK 800). Tänkte först testa dreva ner till 19-43 tror jag ÅF sa. Tycker inte den orkar upp i 8200-8300 riktigt när det börjar ta emot, för det är väl där den ska ligga?
Sen med vikter, vilka ska man köra med om man nu ska byta? Satt väl 10-66 orginal eller 10-68 läste jag här i tråden. Ska man köpa 11-66 eller 10-68? Vad har ni i era maskiner? Synpunkter? Rekommendationer? Skulle gärna få den lite rappare så den orkar hålla upp skidorna lite längre, hehe.

Tänkte samtidigt kolla vad det är för cc mått på bakdämparna i boggien? Funderar på att byta till lite värre då jag fått mer smak för dropp och hopp. Dämpare från en switchback, kan det vara något?
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Jag kör nu med 19/43, 11/66, 165-344 Polaris assault rmk, och de funkar kanon, mycke rappare och mer orr från botten.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
hur har ni uppfattat att den går på leden då? har hört att lössnömaskinerna inte pallar lika bra tryck på leden då dom e gjorda för att gå i snön. stämmer detta?
 

Twin_power

Välkänd medlem
1 jan 2000
296
0
16
Ånge
Man kan inte smiska led som med en kort, men fäller man ner isrivarna så funkar dom bättre än vad många tror (assault). Problemet man får på led är att de kränger mer och att den blir lite mer bånstyrig pga längden.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Man kan inte smiska led som med en kort, men fäller man ner isrivarna så funkar dom bättre än vad många tror (assault). Problemet man får på led är att de kränger mer och att den blir lite mer bånstyrig pga längden.
men assaulten är väl en crossover, alltså inte en renodlad lössnömaskin?
 

LinusG

Aktiv medlem
20 feb 2011
72
0
6
Älvsbyn
Någon vänlig själ som skulle kunna vara vänlig och gå ut och mäta hur brett det är mellan lastskenorna på PRO -RMK samt även hur högt samt brett det är under tunneln. gärna även djupet.
Lämnade skotern i stugan och funderar på hitta en väska man kan modifiera dit men skulle behöva dessa mått isåfall..
Tack på förhand

//Linus
 

Pjelle

Aktiv medlem
12 nov 2006
64
0
6
Nån som har engansdämpare på din pro rmk/ rmk ? Vad tycker ni isåfall? Lägg gärna upp en bild om ni har.
 

stette

Välkänd medlem
11 aug 2009
182
0
6
Skellefteå
Alltså jag har 10-68 vikter i min och jag kan säga att jag e jävligt missnöjd med min assault! Måste ju fått ett måndags ex, har vare in med den till år 3 ggr pga att den inte varvar som den ska... Ibland 8100 men oftas ligger den på 7800-7900 fattar inte vad som e fel :/.

Och sen en fråga. Jag har tänkt att till nästa år ska jag skaffa variatorkitt, slp system och power commander. Nån som har testat dom här sakerna på sin maskin ?
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Alltså jag har 10-68 vikter i min och jag kan säga att jag e jävligt missnöjd med min assault! Måste ju fått ett måndags ex, har vare in med den till år 3 ggr pga att den inte varvar som den ska... Ibland 8100 men oftas ligger den på 7800-7900 fattar inte vad som e fel :/.

Och sen en fråga. Jag har tänkt att till nästa år ska jag skaffa variatorkitt, slp system och power commander. Nån som har testat dom här sakerna på sin maskin ?
då måste de ju vara för tunga vikter, jag kör med 11-66 och den går som ett spjut!