Skär ut en kil från översidan av grenröret precis vid cylinderflänsen, sen svetsar ni tillbax kilen på undersidan av grenröret, så att det vinklas upp. Kolla min projekttråd, GLS Mountain Edition, gjorde det för nån dag sen på min, bild finns. Om det inte räcker gör ni likadant vid konan, både på grenröret och på pipan.
Jag har inte nån direkt erfarenhet av turbo och förbränningsrum, men en sak vet jag, dom där motorerna har omoderna förbränningsutrymmen som 17, väldigt breda squishband, och liten kupol.
Liten kompsänkning kan ni iofs lätt fixa med tjockare cylinderfotspackning, eller tom dubbla packningar. Det finns alla möjliga olika packningstjocklekar till dessa motorer. Man höjer ju porttiderna, men det kommer knappast till nackdel.
Kom ihåg att trycksätta utrymmet ovanför trottlarna i gasarna, annars kan laddet skjuta upp trottlarna i taket. Och det kan bli besvärligt... Antingen sätter ni nipplar med laddtryck uppe på skruvlocket, eller så borrar ni helt enkelt hål i trottlarna.
Jag har inte nån direkt erfarenhet av turbo och förbränningsrum, men en sak vet jag, dom där motorerna har omoderna förbränningsutrymmen som 17, väldigt breda squishband, och liten kupol.
Liten kompsänkning kan ni iofs lätt fixa med tjockare cylinderfotspackning, eller tom dubbla packningar. Det finns alla möjliga olika packningstjocklekar till dessa motorer. Man höjer ju porttiderna, men det kommer knappast till nackdel.
Kom ihåg att trycksätta utrymmet ovanför trottlarna i gasarna, annars kan laddet skjuta upp trottlarna i taket. Och det kan bli besvärligt... Antingen sätter ni nipplar med laddtryck uppe på skruvlocket, eller så borrar ni helt enkelt hål i trottlarna.
Last edited: