skoter körning i sthlm området.

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
Torrgasa är ju som onani, det är kul en stund men sen inser man att man kan ha det mycket roligare.. ;)

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Jag körde i Lördags!
Ut ur förrådet och upp på släpet d.v.s....:blink:

Nu står den i Järbo för rep och service :bigsmile:

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Jag körde i Lördags!
Ut ur förrådet och upp på släpet d.v.s....:blink:

Nu står den i Järbo för rep och service :bigsmile:
Det räknas inte då har man ju kört hela sommaren :)

Vad ska du repa för något, har du haft sönder något?
Läste en gammal artikel från LT som handlade om "dig", jösses vilka griniga miljöknuttar. Luktar illa av avgaser när man är ute i naturen, skotervagaser är ju som balsam för själen, som spa hemma :blink1:
Du kör ju dessutom 4-takt och hur mycket luktar det?

Kunde inte låta bli att skriva några rader trots att artikeln var gammal, det var inte mycket som var rätt lagmässigt av vad som var skrivet där. " Man får inte köra bil på isen då får man inte köra skoter heller", bil får man ju inte ens parkera på gräsmattan om man ska hårddra det.

"Vattnet rinner vidare till Bornsjön så då måste det vara förrbjudet att köra skoter där" - likaså att röka pipa på bryggan....

Finns det inget vettigare för folk att fundera över....

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Hallå alla stockholmare! lika taggade på snö som jag elr?!
vart blire körning här nere nånstans? jag å nåra polare bor i nynäshamn å vi har inte så jätte bra ställen att åka på.. så upp med tips på vart man ska köra!! :D

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Vem längtar inte efter snö??
Trosa med omnejd verkar fint, finns flera där med maskiner och även i Nyköpingstrakten och Mariefred.
Finns säkert även åkbart mellan Nynäshamn och upp mot Södertälje och Tumba.
Förra året samlades ett gäng och åkte ut i skärgården utanför Trosa, kommer is och snö i år så hakar jag gärna med på en repris av det. Vore kul att dra ihop lite folk och utgå från ex Trosa/Vagnhärad och åka in mot sörmland ex Båven. Träffade en i vintras som nämnde att några gäng brukar åka i dessa trakter. Någon från Trosa trakterna som har tips på bra åkning runt Trosa och Vagnhärad?

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Det räknas inte då har man ju kört hela sommaren :)

Vad ska du repa för något, har du haft sönder något?
Läste en gammal artikel från LT som handlade om "dig", jösses vilka griniga miljöknuttar. Luktar illa av avgaser när man är ute i naturen, skotervagaser är ju som balsam för själen, som spa hemma :blink1:
Du kör ju dessutom 4-takt och hur mycket luktar det?

....
Jag skall byta generator och serva. Tänkte egentligen byta den själv men tydligen måste DESS:en återställas och för det krävs dator. Sen är jag rätt lat också :)

Artikeln har jag missat, har du länk?
Isar är ju annars terräng enligt lagen så där får man köra skoter. Bilar däremot är inte terrängregistrerade vanligtvis. Uttran rinner dessutom ut i Mälaren via Kvarnsjön och Albysjön så det var inte helt rätt det heller....

[edit] Hittade artikeln. Bra kille, den där med signaturen Avatar :whistle:

http://lt.se/nyheter/blaljus/1.712400-korde-vardslost-med-snoskoter?articleRenderMode=article_full_discussion

Noterbart är att jag då faktiskt hade två stycken 2-taktare. Fast även om jag kanske kör lite fort ibland så är jag noga med att visa respekt och inte busköra, så där är jag oskyldig. Jag är mer "åka ut och fika i solen" typen.:bigsmile:

Last edited:

Star250

Välkänd medlem
9 jan 2011
116
0
6
Mariefred
Jag har egna inoficiella delvis kryssade leder här utanför Mariefred. Hit är ni välkomna i vinter om det blir bra med snö

fresken

Välkänd medlem
4 jan 2011
292
0
16
stockholm, Nynäshamn
Vem längtar inte efter snö??
Trosa med omnejd verkar fint, finns flera där med maskiner och även i Nyköpingstrakten och Mariefred.
Finns säkert även åkbart mellan Nynäshamn och upp mot Södertälje och Tumba.
Förra året samlades ett gäng och åkte ut i skärgården utanför Trosa, kommer is och snö i år så hakar jag gärna med på en repris av det. Vore kul att dra ihop lite folk och utgå från ex Trosa/Vagnhärad och åka in mot sörmland ex Båven. Träffade en i vintras som nämnde att några gäng brukar åka i dessa trakter. Någon från Trosa trakterna som har tips på bra åkning runt Trosa och Vagnhärad?
Låter ju inte helt fel alltso! jo man borde ju dra ihop ett gäng å sen ut å gasa lite! :)

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Tycker det verkar lite tyst i denna tråden..=D
Vi ska bara dra upp båtarna, ställa undan grillarna, ta in solstolarna och ta av shortsen sen är vi redo :)
Vi har beställt samma lass som förra året med leverans under julhelgen sen blir det åka av... (eller vattenskoter)

tokerik

Välkänd medlem
2 dec 2010
626
0
16
Trosa / Stockholm
Vi ska bara dra upp båtarna, ställa undan grillarna, ta in solstolarna och ta av shortsen sen är vi redo :)
Vi har beställt samma lass som förra året med leverans under julhelgen sen blir det åka av... (eller vattenskoter)
Ja synd att man sålde vattenskotern för att köpa 2 skotrar till... Men jag har inte gett upp hoppet ännu. Nåt åka blir det säkert, om inte här så blir det att åka norrut.

Dessutom så är det nollgradigt, Anders slaskade och det är 53% chans att det är blir en vit jul!

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Eftersom vi inte fått någon snö än så börjar jag bli less! Någon/några som är sugna att följa med över en dag mot bjursås?? ska tydligen gå att åka där! lr om någon annan har en ide om vart man kan åka?

Mvh Anders

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Kan inte då, har grabben men helgen efter funkar perfa för mig! Kanske blir lite mer snö då med så vi inte behöver åka längre än Gävle ; )