Mätte oljetempen idag efter typ en timmes buskörning, 110 grade visade termometern.. Känns lite mycket de tycker jag, märks även på att oljetrycket sjunker typ ett bar när oljan blir sådär tokhet.
Du lär få bestycka upp en aning. Men höj inte laddet innan du byggt en större oljevolym elle kylare för oljan lär bli varmare då.Har klurat lite på en oljekylare nu i kväll, blir nog en vattenkyld modell verkar det som. på så sätt så borde man få en bra temp på oljan i alla lägen.
Om man skulle höja laddtrycket 2-3 hekto, blir det skit med nuvarande bestyckning då eller "följer det med"?
Ja där har man ju en bra mätare med både nålvisning och led. Men som jag förstår är det endast mätaren så sond måste man väl köpa lös? vart köper man en prisvärd lamdasond?grymt nice att du fått det att funka nu! vart sugen sj på turbo men är långt över min erfarenhet.
boost här har du länken
http://www.silberturbos.com/product/AEMWB
Får ta och kolla på det till helgen då, om man nu kan se det på min smalbandare.. Blev mycket att göra till helgen, knäckt Boggieskena, aluinsug, oljekyl och fixa korgen till "luftfiltret" som har spruckit..Det här är det jag går efter iaf.
Idle14- 15 Light Cruise 13- 15 High Cruise 13- 14 WOT 11.5- 12.5
Men man måste ju självklart se till stift och kolvar med. Men det underlättar KRAFTIGT med AFR mätare.
Jolu, det skjuter på fintFränt att du fått till det! Ser ut att mata på bra.
/ Johan
Jag har bara en smalbands lamda . Man ser ivf om den går fett eller för snålt ,den läser bara mellan ca 13-14,5 så när man väl hittat dithän visar den lika bra som en bredbandare. Problemet är om man vill köra 11-12 på full gas för det visar i mitt fall bara alla dioder lysande så man har ingen koll på hur fett man bestyckat. Och när man kör snålare än 14,5 så visar den alla dioder släckta viket gör att man inte har en aning om hur snålt man ligger. Fördelen är ivf att man ser om man ligger snålt så man avbryter genast en gasning om alla lampor slocknar.Min mätare har 10st dioder och sålänge man har alla tända eller fladdrande är man hyffsat säker 5-8 dioder tända är ca 13 arfFår ta och kolla på det till helgen då, om man nu kan se det på min smalbandare.. Blev mycket att göra till helgen, knäckt Boggieskena, aluinsug, oljekyl och fixa korgen till "luftfiltret" som har spruckit..
Jag är ganska säker på att man alltid vill ha mer laddtryckJolu, det skjuter på fintskulle dock vilja öka på 3 hekto laddtryck till
men det är lite småsaker som det måste filas lite på först.. Eller om man ska vara nöjd nu?!
Har lurat på en oljekylare till typ en fiddy eller nått, men det är trångt med plats + att dom som verkar vara nått att ha är riktigt dyra.. Men precis där oljetanken sitter så går ju kylvattnet förbi på väg tillbaka till motorn. Tänkte göra en liten grunka där med en slinga i för oljan. Den kommer att kopplas in mellan pumpen och tryckregulatorn så all olja kommer att passera kylaren även den som bara går igenom tryckregulatorn och tillbaka till tanken. På så vis borde det räcka med en mindre anordning för att hålla normaltemp på oljan. Kör förresten på 0 - 30 helsyntetDu lär få bestycka upp en aning. Men höj inte laddet innan du byggt en större oljevolym elle kylare för oljan lär bli varmare då.
En liten oljekylar från mc funkar bra och enkelt finns på skroten. Och glöm intye köra helsyntetisk olja i burken!! om du kör vanlig nmotorolja så tänk på att haen 5w-50w olja eller 5w-60w så dom klarar hålla oljetrycket vid höga temp. 110gr är ingen fara på en bra helsyntetare som har minst 50w i slutet. Hur mycket värme en 2 takts helsyntet klarar vet jag inte men är den helsyntet borde den klara 110 gr till 140gr som en vanlig racing motorolja klarar.
Sen jag turbokonverterade, och dom som säger "en turbo går kall på en tvåtaktare" dom har aldrig haft turbo på en tvåtaktare.. för min går då inte kall, inte så att det brinner om den men nog blir den varm.Sen när menar du att pipan blivit varmare?, När du börjar ladda så bygger ju turbon mottryck å då blir det ju varmare