Jodå, nog kan jag sälja den. fortsätter på pm.En mountain cat 800 som ska få lite tryck.Vill du sälja pumpen till mig.Då har jag nått att bygga vidare på skulle underlätta något enormt.Renovera den verkar inte vara dyrt.mvh per
Jodå, nog kan jag sälja den. fortsätter på pm.En mountain cat 800 som ska få lite tryck.Vill du sälja pumpen till mig.Då har jag nått att bygga vidare på skulle underlätta något enormt.Renovera den verkar inte vara dyrt.mvh per
Motormässigt så fungerar den rätt bra, verkar hålla iaf.. laddar 0,6bar lite drygt på helt std motor. körbarheten är väl skaplig, lite av/på stuket fortfarande. ganska hetsig precis då laddet kommer så lite variator trix återstår. Jag har en ide angående vikterna som jag ska prova så fort det blir läge.Fungerar den som du vill nu?
Hur mycket ladd?
Hur är körbarheten?
Jodå, de finns det. Men problemet är att viktar man på så den håller ett sansat maxvarv så får man ett tillslag på 3700 varv ungefär, och då blir en 600 som en gammal puch alabama med sliten kolv.. Måste därför försöka komma på nått special.okej, roligt o höra.
vad var det för problem med variatorvikterna?
finns de inte tillräckligt tunga?
Som det är nu kör jag med rosa fjädern och 58g vikter. minst 4500v vill man nog ha ja.Det låter som du behöver en annar primärfjäder med högre starttyryck men med samma sluttryck, vad har du för fjäder i nu?
Du lär väll kanske vilja ligga på ca 4500 eller?
Samt vad du kör med för vikter, så ska jag försöka hjälpa dig att hitta en lämplig fjäder.
Kör du bara med 58g när du får rätt toppvarv?Som det är nu kör jag med rosa fjädern och 58g vikter. minst 4500v vill man nog ha ja.
Nä, nu övervarvar den som fan. med 76g vikter och rosa fjädern (180-320) så varvar den 8100-8200v, vilket känns lagom. men då har man ett tillslag på ca 3700v.Kör du bara med 58g när du får rätt toppvarv?
Vad är det för värden på den rosa fjädern?
Eller om vi säger såhär då, hur mycket vikt behöver du för att den ska hålla rätt toppvarv?
jo det är mtx vikter. Har ett par 48g? Vikter liggande som jag tänkte labba lite med, vikta på dom till 70g endast längst ut (om det går).Ok, nu lät det mer normalt
Det måste nästan va slp mtx vikter va? Måste va väldigt tunga vid hälen, då de ger så pass lågt tillslag med en 180 fjäder.
Annars är nog supertips något som bör passa dig fint. Då är lättare i hälen än slp vikterna.
Ok annars hör med bamsegrill han har både supertips och team roster vikter liggande.jo det är mtx vikter. Har ett par 48g? Vikter liggande som jag tänkte labba lite med, vikta på dom till 70g endast längst ut (om det går).
Sånt har väl du liggande nån stansÄr väll delvis därför färdiga kit brukar vara lite dyrare när det är brickor i typ volfram/tungsten du bultar dit, lite snabbt googlande ger att volfram har en densitet på 19250 kg/m3 och "konstruktions stål" har 7850 kg/m3, skaplig skillnad!