En del sk "Centers" kan fort glömma de mjuka parametrarna då man satsat rejält av egna eller lånade pengar för att bygga nytt och flott och alltid lever med ett öga på nyckeltalen i bokslutet dvs man har svårt att ta kostnaden för olika typer av både goodwill och garantier som en handlare med pondus kan göra, en ÅF som är tillräckligt framåt kan ju direkt ta beslutet att "de där byter vi på garanti" även om det inte just då är godkänt som garantiärende men denne vet att det blir så, annars tar han kostnaden själv och får tillbaka via kundservicen.
Vill bara kommentera detta-det har i sig inget med Ski Doo att göra, men det finns en viss relevans.
Jag köpte min förra Nytro ny hos ett Yamahacenter. -vi kan lämna därhän vilket-
Jag kör skotern under ett par veckor, konstaterar att den i stort sätt saknar handtagsvärmare, men lever med problemet tills vidare.
Far iväg på jobb och kommer hem ett par veckor senare, dagen efter jag kommer hem går jag ut i garaget och ska ut och köra-men när jag vrider om nyckeln händer ingenting, skotern är stendöd.
Startar mha startkablar, kör hela dagen utan problem, men när jag kommer hem så tar jag ur batteriet och provar att belasta det: Efter fyra(!) sekunder svimmar det totalt-det är alltså helt väck.
Dagen efter ringer jag till handlaren och beskriver problemet-han svarar direkt: "Du måste dra ur gps:en när du lämnar skotern under så lång period"
Va f*n-jag äger inte ens en GPS!
Något irriterad berättar jag för honom att skotern har inte haft någon stömförbrukare ansluten öht under tiden jag har varit borta-då frågar försäljardj*veln om jag glömt att slå av tändningen???
Nej. Svarar jag, jag har inte lämnat skotern med tändningen på i två veckor, och även om jag gjort det så skulle batteriet ha klarat att belastats efter att ha blivit uppladdat igen.
Nej, han vägrar att lyssna.
Vid samma tidpunkt tar jag upp att handtagsvärmarna är obefintliga.
Nej, det är inget fel på dom, blir svaret.
Jag har sedan det bemötandet lämnat butiken. Jag köper inte en skruv där. Jag sätter faktiskt inte min fot i den butiken, jag tål inte att bli både ifrågasatt och idiotförklarad när jag några veckor handlat grejor för 150000:-.
Vill dom inte ha mig som kund så slipper dom, dom sista två åren har jag uteslutande handlat av Mats Skoter i Lillholmsjö och/eller NTC Fritid.
Jag begär inte att handlaren ska kasta på mig saker bara för att jag vill det-men jag begär att han åteminstånde lyssnar på vad jag säger-utan att ifrågasätta mig innan jag pratat klart!
Utan tvekan kommer jag bättre överens med mindre handlare. So far.