Nja håller inte med er om att dom aldrig ska varva över 8000. Skulle hälare säga tvärt om.
Aldrig under 8000 så länge du kör ljup snö/skog. Jag tycker backshiften blir kass och känns att den inte orkar om jag ligger under 8000.
Så när jag bromsade den fick jag svar på det. Med std pipa max effekt på 8000 med SPI pipa 8055.¨
Så ligga mellan 8000-8100 tycker jag personligen är optimalt.
Ang flytande sekundär tror jag inte mycket på det. Jag kan trycka in min variator längst in och köra med jämn gas ett varv runt garaget och variatorn sitter kvar på samma ställe. kan göra samma med variatorn i yttre läget. Så om det nyper fast redan vid så låg belastning kan jag tänka mej att den inte rör sej ur fläcken när du matar ut 150hk på den.
Ända jag kan tänka mej tar ner remtempen markant är detta
Aldrig under 8000 så länge du kör ljup snö/skog. Jag tycker backshiften blir kass och känns att den inte orkar om jag ligger under 8000.
Så när jag bromsade den fick jag svar på det. Med std pipa max effekt på 8000 med SPI pipa 8055.¨
Så ligga mellan 8000-8100 tycker jag personligen är optimalt.
Ang flytande sekundär tror jag inte mycket på det. Jag kan trycka in min variator längst in och köra med jämn gas ett varv runt garaget och variatorn sitter kvar på samma ställe. kan göra samma med variatorn i yttre läget. Så om det nyper fast redan vid så låg belastning kan jag tänka mej att den inte rör sej ur fläcken när du matar ut 150hk på den.
Ända jag kan tänka mej tar ner remtempen markant är detta