Nä jag måste säga att den är mer lätt körd än min utan turbo så om jag ska ha kvar min blir det ett 180kit nästa säsong men är faktiskt väldigt nöjd med min "original" nu efter nerdrevning o mattbyte ska bara fixa det där sista i variatorerna innan helgens åkning så blir den nog "optimal"haha de var som tusan! De är faktiskt 180kitet jag blivit nyfiken på... upplevde du inga nackdelar med så mycket effekt?
plastljudet känner jag inte igen! men det nöts nog bort! men det finns ett litet axialt spel på styrstången ja! men det är inget som jag har stört mig på! det går alldeles säkert att skimsa bort det med några brickor!! med en oft märks det nog genast mindre!Har hunnit avväpna 20mil med nya XTX:en överlag nöjd men några saker ja inte riktigt är helt 100 på..
Nått skumt ljud var de kmr ifrån kan ja inte riktigt säga, låter som plast som ligger emot varann eller dyl..
Styrstången känns som den glappar någon mm när man drar styret mot sig...
Någon som kan ha någon teori
Yes med en oft recolacter försvinner glappet helt.plastljudet känner jag inte igen! men det nöts nog bort! men det finns ett litet axialt spel på styrstången ja! men det är inget som jag har stört mig på! det går alldeles säkert att skimsa bort det med några brickor!! med en oft märks det nog genast mindre!
//johan
Ja kör med ca 2-3cm häng på min. Utan viktbelastning...Hur mycket skall mattan slaka?? Och när skall man spänna på den? Skall man belasta den tex en vikt i mattan för att se?
Fan trogen, pendlar du mellan borlänge och särna med nytron lr?? Tycker sj att ja kör rätt friskt och min har gått 220mil nu, men här ligger man tydligen i lä...Jag tycker min har börjat rassla mer och mer. märks mest på tomgång/låga varv men även när man kör. Kört över 200 mil. Pratade med ÅF och han säger bara att det ska rassla.. Någon som har något tips?
Precis!Vaen, vart på mattan mäter du de? Du lyfter upp hela skotern så mattan lättar från backen och mäter 2-3cm på mitten av mattan?? rätt eller fel?
Ja jag instämmer oxå nu blir man riktigt sugen på 180 hk kittet. Vad kostar det ungefär monterat och klart? eller det kanske inte är allt för mkt meck med att montera det själv?Peder86: Det där såg ju riktigt bra ut !!! Fan va cooolt.