Nytro XTX 2011

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Har hunnit avväpna 20mil med nya XTX:en överlag nöjd men några saker ja inte riktigt är helt 100 på..

Nått skumt ljud var de kmr ifrån kan ja inte riktigt säga, låter som plast som ligger emot varann eller dyl..

Styrstången känns som den glappar någon mm när man drar styret mot sig...

Någon som kan ha någon teori:)

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
haha de var som tusan! De är faktiskt 180kitet jag blivit nyfiken på... upplevde du inga nackdelar med så mycket effekt?
Nä jag måste säga att den är mer lätt körd än min utan turbo så om jag ska ha kvar min blir det ett 180kit nästa säsong men är faktiskt väldigt nöjd med min "original" nu efter nerdrevning o mattbyte ska bara fixa det där sista i variatorerna innan helgens åkning så blir den nog "optimal" :)

johlid

Välkänd medlem
19 jan 2011
155
2
18
umeå
Har hunnit avväpna 20mil med nya XTX:en överlag nöjd men några saker ja inte riktigt är helt 100 på..

Nått skumt ljud var de kmr ifrån kan ja inte riktigt säga, låter som plast som ligger emot varann eller dyl..

Styrstången känns som den glappar någon mm när man drar styret mot sig...

Någon som kan ha någon teori:)
plastljudet känner jag inte igen! men det nöts nog bort! men det finns ett litet axialt spel på styrstången ja! men det är inget som jag har stört mig på! det går alldeles säkert att skimsa bort det med några brickor!! med en oft märks det nog genast mindre!

//johan

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
plastljudet känner jag inte igen! men det nöts nog bort! men det finns ett litet axialt spel på styrstången ja! men det är inget som jag har stört mig på! det går alldeles säkert att skimsa bort det med några brickor!! med en oft märks det nog genast mindre!

//johan
Yes med en oft recolacter försvinner glappet helt.

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
nej det är ju inget som direkt stör :D har funderat på oft till nästa år vi får se :D annars är ja nöjd! Variatorn kan kännas lite ryckig ibland och min stil är nog lite ryckig tills man vant bort 2t stuket =)

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Hur mycket skall mattan slaka?? Och när skall man spänna på den? Skall man belasta den tex en vikt i mattan för att se?

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
43
Borlänge/Tjärnvallen
Jag tycker min har börjat rassla mer och mer. märks mest på tomgång/låga varv men även när man kör. Kört över 200 mil. Pratade med ÅF och han säger bara att det ska rassla.. Någon som har något tips?

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Jag tycker min har börjat rassla mer och mer. märks mest på tomgång/låga varv men även när man kör. Kört över 200 mil. Pratade med ÅF och han säger bara att det ska rassla.. Någon som har något tips?
Fan trogen, pendlar du mellan borlänge och särna med nytron lr?? Tycker sj att ja kör rätt friskt och min har gått 220mil nu, men här ligger man tydligen i lä... ;)

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Vaen, vart på mattan mäter du de? :) Du lyfter upp hela skotern så mattan lättar från backen och mäter 2-3cm på mitten av mattan?? rätt eller fel?

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
180kittet är oerhört enkelt att montera (givetvis inviduellt) men måste säga att nytron må ge det intrycket att allt sitter tätt och att allt är trångt osv, den är dock oerhört enkel att demontera oerhört välbyggd och bra om plats så inga special special verktyg behövs inte vid montering av turbo grejjerna heller. 240/270 kräver turbinslip och slipstift av bra modell(dyra).
Ta kort med mobiltelefon/kamera för att vara hundra på kabeldragningen när ni ska montera tillbaka (handtagsvärmare, lyse osv)

Sen om man väljer att montera sitt eget kitt själv och kanske nån polare så vet du vart allt sitter, vart kablar går osv så om något fel skulle inträffa så har du "know how" om vart grejjerna sitter och du vet hur man kommer åt på enklaste sätt för att se efter om nån slang lyckats lossna eller liknande.
Sen så är monterings anvisningarna som följer med kittet (även en cool kepa :p ) oerhört väldokumenterad och beskriven.

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Fick prova en xtx med 270 kit idag... nu var ja dåligt klädd och körde inte så hårt men fy satan va den gick alltså! Helt sjukt.